HELP!!!!!!!

Hoi iedereen,

We zijn aan ons einde van ons latijn. Dus tips zijn welkom!!!!!
Bas slaapt al bijna een jaar in een groot bed, maar kwam er eigenlijk nooit uit. Nu komt hij al een week zelf uit bed, opzich niet zo erg, maar wel als hij naar bed moet en dus nu al 1,5 uur uit bed komt en alleen maar krijst!!!!!!! Het lukt hem om zeker 10x per minuut uit bed te komen en de deur te openen........En alleen maar te krijsen!!!!
Als we hem aandacht geven is hij meteen blij, en blijft het aan de gang, nu zijn we al anderhalf uur bezig om hem in zijn bed te krijgen door hem steeds terug in bed te leggen en hem verder geen aandacht te geven, maar dat schiet ook niet echt op. Ook al een keer erg boos toe gesproken, maar ook dit mocht niet baten, dus ...... HELP!!!!

Ik wist wel dat hij een doorzetter was, maar volgens mij kan hij dit nog best 2 uur volhouden..........AAAAAAHHHHHHHH

Bedankt voor het even van me af te mogen schrijven!!!! En ik hoop op tips!

Groetjes Lia

Nou, ik hoop dat je nu (een uur later) wel je rust hebt (en je zoon ook)... Wat een gekkigheid bedenken die peuters toch elke keer weer!

Tja, tips... Ik heb er geen ervaring mee (Lara slaapt nog in een ledikantje met slaapzak - 2 jr 4mnd), maar als ze dit zou gaan uithalen, dan zouden we denk ik heel snel zorgen voor een haakje op de deur. Aan de buitenkant, zodat ze simpelweg d'r kamer niet uit kan komen. Als ze dan gaat staan krijsen of weet ik wat, dan doet ze dat maar lekker. Wij zouden er geen aandacht aan schenken en dan geeft ze het vanzelf op (en na een aantal dagen ook steeds eerder, denk ik).
We zouden dat trouwens wel eerst aan haar uitleggen bij het in bed leggen; je gaat nu in bed, lekker slapen. Mama doet de deur dicht en die kan pas weer open als het weer ochtend is en je lekker geslapen hebt (evt een tijdklok op een lampje, om aan te geven wanneer het wel tijd is om wakker te worden en uit bed te komen).

En in theorie zou de methode van Supernanny ook moeten werken; wat jullie dus vanavond gedaan hebben. Elke keer, zonder een woord of blijk van aandacht weer terug in bed leggen. Maar ook dat kan je wel een paar avonden kosten, denk ik...

Afijn; in ieder geval heel veel sterkte!!!

HERKENBAAR!!!!!! Ik heb het net geschreven onder mijn item over het harenwassendrama!

Stijn slaapt nog in een ledikant met een een slaapzak maar dat is voor hem totaal geen belemmering. Hij krijgt de slaapzak sneller uit dan ik hem kan aantrekken en uitbed klimmen gaat ook zonder problemen. Vorige week hebben we hem wel          1000 keer terug gestop volgens de nannymethode en afgelopen zaterdag heb ik tot half 10 !!! bij hem gezeten, gewoon negeren. Vanavond zijn we ook al tig keer terug geweest. Soms neemt hij niet de moeite om zijn slaapzak uit te doen, maar gaat gewoon met dat ding aan uit zijn bed. Het liefste gaat hij naar de badkamer, met het scheerapparaat van pappa spelen. Of naar onze slaapkamer waar hij alles uit de kast haalt of met mijn fohn gaat spelen. We hebben geen traphekjes, omdat we bang zijn dat hij daar ook overheen gaat klimmen en dat zou ik helemaal dood eng vinden. Een haakje op de deur kan helaas niet omdat we metalen kozijnen hebben.

Maar goed hier heb je natuurlijk niets aan, behalve dan dat je weet dat je niet alleen staat. Mocht de gouden tip hier voorbij komen.....

Groeten Carina

Hoi iedereen,

Bas had het toch echt 2 uur volgehouden.......... Maar wij ook, gna,gna!
Hij is er helemaal schor van geworden, maar dat is alles wat hij er aan over gehouden heeft,haha.
Vandaag is hij maar 1 x eruit gekomen en heel even gehuild, zou het echt geholpen hebben???????????????? ik hoop het zo!

Ik ben benieuwd!

Groetjes Lia

Ik heb helaas geen adviezen voor jullie. Onze dochter blijft tot nu toe gewoon in haar bed liggen. Ze heeft sinds kort een groot bed en komt er pas 's morgens uit gelukkig. Maar ik denk persoonlijk wel dat de nanny methode de beste methode is. En tja, het vergt dan soms wat geduld, maar uiteindelijk heb je denk ik wel het gewenste resultaat.

Vlindertjes

Is het een idee om de deurklink omhoog te zetten? Misschien krijgt hij de deur dan niet open. Kunnen de andere deuren niet dicht? Dan is er minder om mee te "spelen".

Hoi iedereen,

Bedankt voor al jullie adviezen!
Bas is na die ene beruchte zondag weer braaf gaan slapen en er niet meer uit gekomen, alleen die maandag nog 1 keer en dus weer meteen terug gelegd en niets gezegd. HET HEEFT DUS GEWERKT!!!!! Hopelijk maken jullie dit niet mee, maar anders.....volhouden! Het heeft in iedergeval nu voor ons gewerkt.

Groetjes Lia

Terug
Bovenaan