help

hoi, hoi,

Heb een probleem...we zoeken een leuke roepnaam voor een jongen en het moet uit deze twee namen komen...Hendrikus Willem...(naar de twee opa's) vind het erg moeilijk
maar willen echt vernoemen!
Misschien dat iemand van jullie hier iets leuks uit kan halen??

gr christina

hoi
onze zoon heet hendrik aart en die heeft als roepnaam henrico
misschien een idee
wij vernoemen ook en vinden het nu ook erg moeilijk om een roepnaam te verzinnen mochten we een zoon krijgen
misschien heb je daar een idee voor de doopnamen zullen zijn   arend jacob-jan

gr marrieke

Hoi Marrieke,

Het is niet makkelijk...ik vind Henrico/ Niek  heel leuk maar manlief is er niet weg van

Voor jou misschien een naam als Renco, Aartjan, Corjan, Jacco...pffff weet het ook
niet meer maar we blijven proberen!
Maar bedankt voor het meedenken!!

gr Christina

Is het geen idee om het kindje 3 namen te geven?
Eerste naam wordt de roep naam en de namen van de opa's er achteraan?
Dan is er EN vernoemd EN jullie hebben een naam die jullie helemaal mooi vinden als roepnaam..... de keuze wordt in elk geval een stuk ruimer dan persé een roepnaam uit 1 van die 2 namen van opa's te halen natuurlijk.

groetjes,
Marije

Hoi,

In onze beide families is (heel toevallig) Nicolaas de naam die aan de oudste zoon gegeven wordt. Omdat -als we een jongen kregen-   het aan beide kanten de eerste jongen zou zijn, wilden we die naam gebruiken. Nu heet mijn man Niels, mijn vader Klaas en mijn schoonvader Nick, iets anders wisten we er niet van te maken. Onze zoon heet dus daarom officieel Nicolaas Thomas, en zijn roepnaam is Thomas. Hij kan het dan evt. weer doorgeven aan zijn kinderen als hij wil, hij is de 12e op rij die zo heet en erft dus ook alle familiespullen     (zegelringen, stempels voor brieven, scheepskist etc.) met NH de initialen   (voor- en achternaam) erop. Misschien een idee om zo te vernoemen?

Succes,

Erica

Hoi meiden,

Allemaal bedankt voor jullie tips!
We hebben nu een roepnaam gekozen die we alle twee mooi vinden
en dan de doopnamen van de opa's
Valt niet mee als je al twee zoons heb en dan nog een leuke naam
te zoeken voor een jongen.
Maar we hebben nu voor een j&m een naam en nu nog het kamertje
in orde maken.

groetjes christina

Terug