help

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben een moeder van twee dochters de oudste net 2 en de jongste van 29-07-08 en ik wordt zo onzeker  van mezelf          omdat ik niet meer weet hoe het met de voedingen ongeveer zit rond deze leeftijd fruit groente papfles 1 of 2? help iemand een voorbeeld schema van jullie kindjes van dezelfde leeftijd

alvast bedankt bianca

Bianca,

Onze jongste zoon is van 16-06-2008 en is maandag dus 6 maanden.
Pas na 6 maanden ga je naar (Friso) voeding 2. Je kan met 4 maanden beginnen met het wennen aan fruit en groente, maar dit bouw je rustig op. Even kijken hoe de kleine reageert en of ze goed poepen. Bijvoeden is pas belangrijk vanaf 6 maanden tot die tijd hebben ze genoeg aan minimaal 5 flessen melk van 180cc water en 6 scheppen voeding. 's-avonds deze wij rijstebloem in de laatste fles.Het is belangrijk dat je naar je eigen gevoel luistert dat is altijd goed!!

Onze zoon vind alles heerlijk, dus krijgt nu 3 kwart fruit en een half potje groente. Vanaf maandag gaan we naar een heel potje fruit en groente.

Succes er mee en laat je niet gek maken!!

Hoi,

Loek is van 10 juli en krijgt 3 flessen melk van 210 cc (laatste fles 3 scheppen nutrix rijstebloem), vervolgens krijgt hij een klein potje fruit (100 gram) en een maaltijdpotje van 200 gram.

Vervolgens krijgt hij ook nog een flesje diksap.

Loek doet het hier heel erg goed op. Het consultatiebureau gaf dit ook als advies bij Loek.

Stef is ook van 29-7-08. Hij krijgt op het moment 4 flessen, 3 van 180 cc met 6 schepjes en de laatste om 19.30 uur van 210 cc met 7 schepjes. Hij is hier zelf naar toe gegaan. Hij liet op een gegeven moment van iedere fles een 40 cc staan. Verder krijgt hij nog helemaal niets. Ook geen rijstebloem in de fles. Dit omdat hij veel last heeft gehad van krampjes en pas sinds een week van de cinababy druppels af is.  Ik verwacht dat hij rond de 7 kg zal zijn.  

Morgen naar cb, dus dan hoor ik verder wel wat ze adviseren. Groente- en fruithapjes zijn in het begin alleen maar om te wennen, dus die vervangen voorlopig nog geen fles.

Onze oudste Tijs (2-8-06) wilde niet eens rijstebloem in zijn fles. Dan dronk hij niet, zelfs met een half theelepeltje erin wilde hij de fles niet. Een gewone fles dronk hij dan wel leeg. Hij heeft ook nooit pap gelust. Wel is hij vanaf de dag dat hij brood kreeg hier helemaal verzot op.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan