Help?!

Het is nu 04.56 (in Nederland een uurtje later) en ik lig al een tijdje wakker: met kiespijn  Ik ben al eerder naar de tandarts geweest, maar ze kunnen nu geen foto's maken. Ze zeiden dat het of mn tandvlees zou zijn of mn kies, maar dat kunnen ze zo niet zien. Eigenwijs als ik ben, heb ik er maar voor gekozen met een middeltje om mn tandvlees beter te verzorgen. En tja ... zonder resultaat.
Nu word ik al een paar nachten zo wakker, dit schiet natuurlijk niet op. Dit is niet goed voor de kleine, want die heeft zn rust hard nodig. En het is ondertussen pijnlijk voor mij zo zonder aspirine. Eten vind ik ook lastig, want het is zo gevoelig. Ik voel me zo schuldig, want ik doe die kleine gewoon tekort door te weinig rust te nemen en niet goed te eten/drinken. Ik doe wat ik kan natuurlijk, maar heb het gevoel niet genoeg te doen.
Nu is mn vriend heel begripvol en lief voor me en kijkt of hij een goeie tandarts kan vinden, want ik ben als de dood! Ben ook zo bang dat 't niet goed gaat als ik die behandeling onderga met verdoving en daarbij nog 's mijn zenuwen. Dat kan toch nooit goed zijn??

Kan iemand me een beetje geruststellen of tips/advies geven?

Alvast bedankt, ik ga even nog wat eten en daarna weer mn bed in (gelukkig ben ik morgen vrij dat scheelt!).

Liefs,
Wish

Hey wish

Wat vervelend meid.
Maar je mag gerust paracetamol, toen ik onverklaarbare buikpijn had in het begin van de zwangerschap is de huisarts bij mij thuis geweest en hij zij dat ik 4 a 5 paracetamol per dag mocht.
Dus als het niet te houden is, gewoon doen!!!
Ik hoop dat het snel over gaat.

Groetjes Mama2006 (8w+2d)

Hej Wish,

Balen zeg die erge pijn! Tegen mij hadden ze bij de eerste zwangerschap ook gezegd dat je gewoon paracetamol mocht nemen. Max. 5 per dag. Maarja, je kan moeilijk tot het einde van de zwangerschap paracetamol innemen.
Hoop dat je vriend een goeie tandarts vindt! Want zo iemand moet toch aan de buitenkant van je tandvlees kunnen zien of dat geirriteerd is of niet?

Veel succes ermee en ik hoop dat je nog wat hebt geslapen!

Groetjes
Jo

Dank je wel voor de reacties! Ik en mijn vriend zijn allebei druk bezig om een goeie tandarts te vinden en waarschijnlijk zijn we nu wel geslaagd. Hij is bezig vanaf zijn werk en ik vanaf thuis, ... blijkbaar belden we allebei exact tegelijk dezelfde tandartsen, want ik hoorde: Jolanda, sorry for asking, are you 6 weeks pregnant? Hahah, stom toeval he? Wel heel leuk om te horen trouwens ...

We hebben in ieder geval nu een afspraak voor vanmiddag 17.00 en ze hebben me door de telefoon al erg gerustgesteld; sommige afspraken moeten ze uitstellen tot zelfs na de bevalling (!) maar een plaatselijke verdoving kan geen kwaad voor 't kind en ze gaan nu proberen om door middel van een simpele behandeling iig de pijn weg te nemen. Pfff nou voel me iig al wat opgelucht. Kan ik eindelijk weer normaal eten en slapen!
Denk dat ik me morgen ook lekker ziek meld, even bijkomen en dan woensdag weer gewoon aan de slag. Hopelijk word ik vanmiddag een beetje gespaard!

Liefs,
Wish

Hoi Wish,

Leuk om zo je berichtje te lezen. Fijn dat je nu een goede afspraak hebt staan, je moet er toch niet aan denken om 9 maanden last te hebben van kiespijn....

Vind het wel grappig dat je zo je naam erin gezet had. Ikzelf ben op het moment ook wel wat verstrooid door de hormonen. hihi. Op het werk maak ik dan zomaar dezelfde brief achter elkaar, zonder bij na te denken... Of ik vergeet vanalles qua afspraken. Het is maar goed dat ik een agenda heb, anders kwam dat niet goed ;-)

groetjes,
Gipsey

Hai Gipsey,

Ja ... verstrooid idd! Maar goed ... wat maakt 't uit? We zijn zwanger  en dan zet ik mn naam er maar bij he

Ondertussen terug van de tandarts: pff wat een opluchting zeg! Tandarts was supervriendelijk en 't was gewoon pijnloos! Ben heel erg blij, heb meteen weer een afspraak gemaakt voor april, want volgens de tandarts is een regelmatige controle tijdens zwangerschap wel erg belangrijk.

Oh ... plaatselijke verdovingen en 'grote klussen' (om 't zo maar even te noemen) mogen, maar is beter om af te wachten tot het tweede trimester of beter zelfs: na de zwangerschap. Voor jullie info, maar hopelijk heeft niemand 't hier nodig

Liefs,
Wish

Terug
Bovenaan