Help!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve (aankomende) moeders!
ik heb een belangrijke vraag:

ik heb donderdag de spiraal eruit laten halen omdat mijn huid( handen gezicht voeten) raar gingen doen, en ben dus aan de pil gegaan microgynon 30
voorheen slikte ik 50,
toen heb ik donderdag en vrijdag de pil gehad en heb zaterdag seks gehad met me vriend en daarna gewoon de pil geslikt(waar ik 5jaar samen mee ben, en ook samen mee woon)...

de vraag is dus:
ben ik de eerste dagen veilig????
of is er een grote kans dat ik zwanger ben???(ik wil dolgraag een kleintje!dus niet erg hoor!)

bedankt voor de reacties!
liefs sandy

Als je de pil slikt dan is er niets aan de hand. Deze voorkomt dat je zwanger wordt. Maar waarom slik je de pil als je zwanger wilt worden?

gr Bubbles

nou omdat we eerst willen sparen voor mooie spulletjes zodat we het kindje een nog mooiere toekomst kunnen geven!
maar meestal duurt het toch een aantal dagen voordat het veilig is?
gr sandy

Dan zou je dat even op internet op moeten zoeken, of morgen even de dokter bellen, dan weet je het zeker. Ik heb die pil nl 15 jaar geslikt en weet niet meer hoe het in het begin zat.
Groot gelijk dat je even spaart, een kleintje kost aardig wat geld.

Gr Bubbles

Hoi sandy

Ik heb het spiraal gehad, en je kan zelfs zwanger worden als je spiraal rond je eisprong er uit word gehaald en je hebt ook sex gehad (het spiraal stopt de eisprong niet wat een pil wel doet, dus als je theoretisch kijkt zou je elke maand zwanger kunnen zijn maar doordat het spiraal zorgt dat je geen bedje (lees: binnen wand van je baarmoeder maakt, waar je je eitje in nesteld om door te groeien) krijgt. word je niet zwanger (ik heb het over het mirena spiraal).

Als je meteen met de pil begint en het is niet je eerste dag van je menstruatie maar rond je eisprong of halver wegen dan is de pil nog niet "veilig" om een zwangerschap tegen te gaan.

Klinkt beetje vreemd misschien, ben geen prof om dit goed uit te leggen, maar hoop dat je me snapt. Maar het klopt wel deze info, DUS je zou heel goed zwanger kunnen zijn

Heb je het idee dan dat je zwanger bent?
groetjes quinta
ps: als je iets niet snapt dan lees ik het wel oke

De pil is zoiezo de eerste maand dat je eraan begint niet veilig, hoewel dat per pil vast ook weer verschilt. Zit er geen bijsluiter bij de pil dan??

Liefs Jen

hoi bedankt voor jullie reacties!
tja heb het gevoel of er iets rommelt in me buik
en ben misselijk en moe...
tja, vanaf wanneer kan je een test doen?
ben wel ongesteld 1dag maar dat kan ook door seks komen of uithalen van dat ding want voelde niet fijn!
om eerlijk te zijn hoop ik dat ik zwanger ben, want we hebben alles goed voor elkaar!
en heb van de week een baby vast gehouden van 1week oud!
en dat voelde goed zelfs toen ze huilde...tja ik ben er klaar voor!en zou nooit adoptie doen!

en in de bijsluiter stond dat ik kwa overgang van mirena spiraal de eerste 7weken extra voorbehoeds middel moet gebruiken...
me vriend en ik hebben wel seks gehad maar hij is niet klaar gekomen...maar heeft er in gezeten...!
dus zal ff bellen naar de dokter!wat ik moet doen...
bedankt, als jullie nog meer tips hebben hoor ik dit graag!
liefs sandy

het moet toch wel raar lopen als je en ongesteld bent geweest en hij niet in je is klaar gekomen en je dan toch zanger zou zijn lijkt mij

Terug
Bovenaan