help!

Ik denk (weet het niet zeker) dat Isabelle een koortslip heeft... Ik baal er enorm van, want er zijn DRIE mensen in onze naaste omgeving (mijn man, schoonmoeder en mijn schoonzusje) die ook wel eens een koortslip hebben. Ik probeer er altijd voor uit te kijken met kusjes geven enzo..., maarja je kan dus niet alles voorkomen.
Isabelle heeft een doorzichtig witachtig blaasje in het midden van haar lip. Ze zegt dat het droog aanvoelt en open moet... Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Zou dat spul er al op mogen? Moet ik zo ff de gebruikswijzer lezen. En we zitten met Charlotte. Ze mogen dus niet knuffelen. Verder is Isabelle niet echt ziek. Alleen wel snel geirriteerd en huilen. O, ja en slecht eten. Wat zouden jullie doen? K denk dat ik morgenochtend ff naar de ha bel voor info. Ik lees overal op internet dat het gevaarlijk is voor baby's en peuters.

Groetjes Babybelle

Hai,

Oehh dat is even schrikken. Ik heb het bij Veerle ook wel eens gedacht, maar dan was het na een paar uur weer weg. Dan had ze bv. geslapen met haar knuffeltje in de mond.

Ik heb wel eens gehoord bij de huisarts als peuters voor het eerst een koortslip hebben dat hun hele mond van binnen er dan onder zit. Ik zou anders gewoon even de ha post bellen of ze willen kijken, dan ben je ook gelijk gerustgesteld. Voor kinderen vanaf 1 jaar is het niet meer gevaarlijk hoor, maar ik zou het altijd proberen te voorkomen. Kan ze het niet hebben opgelopen op de creche?

Sterkte!!!

Hey Babybelle, Hier ook een slachtoffertje!
Afgelopen vakantie in Zeeland draaaaaaaamaaa!
Misschien herinner je mijn topic nog van destijds..
Inmiddels een stuk of 6 koortslippen verder en ik kan je maar 1 advies geven; Zovirax!!! (Andere mogen niet)
Je mag dit gewoon gebruiken bij die kleintjes, mijn ha heeft alles uitgezocht en het wordt zelfs in infuusvorm gegeven aan pasgeborenen! We spraken een mama met de vakantie die tijdens de bevalling een koortslip had die naar binnen was geslagen, gevolg gezichtsverlamming. Dat kleintje was véél te vroeg en kreeg het dus in haar infuus, nou als dat al kan??
Ze hebben Zovirax ook in een pompje, dit werkt iets hygienischer vind ik aangezien jij wrs niet de enige bent die het op haar lip smeert.

Mocht het zo zijn dat ze net als Fleur zegt haar hele mond van binnen kapot krijgen gelijk naar de HA post gaan (moet je dan naar Goes?) Wij zijn in de vakantie naar Goes geweest en daar hadden ze echt zoiets van; kijk dáár zitten we nu 's nachts voor! Kyan zijn tandvlees was dan ook frambozenrood en dik!
We kregen toen lydocaïne gel mee om het voor het eten (lees papfles en kwark) erop te doen zodat er in ieder geval iets inging. Dat hielp wel heel goed!

Het vervelende vond ik dat je op internet overal ziet staan dat veel kinderen al als peuter of kleuter besmet raken maar hoe je ze dan mag behandelen wordt er niet bijgezet, heel irri!
Op www.derodepilaren.nl staat ook nog wat aanvullende info mbt voeding die je een beter kan mijden of juist eten, ook voor allerlei andere kwaaltjes handig!
En idd wat Fleur zegt vanaf 1 jaar is het niet meer gevaarlijk en voor baby's alleen de pasgeborene hebben ze mij vertelt maarja ik zou ook panisch zijn 1 kind besmet is al erg genoeg! Zie wat dat betreft nu al op tegen augustus, hoop echt dat Kyan dan geen koortslip heeft als de tweede komt!
Hij heeft nu voor de volgende keer Zovirax in drankje staan, dat is een kuurtje voor mensen die het echt vaak hebben, misschien dat dat ervoor zorgt dat het een tijd wegblijft!

Nou heel verhaal maar ik weet precies hoe je je voelt! Mocht je nog wat willen weten, vraag maar raak! Begin zo langzamerhand expert koortslip te worden, niet geheel vrijwillig kan ik je zeggen grrr

Heel veel sterkt met je meiske, en verwen haar maar lekker met koud vloeibaar eten, heb je nog waterijs en kwark?

Groetjes Sas

Nog een klein psje: als je Zovirax in huis hebt zou ik het er gewoon opdoen. Baat het niet schaad het niet, en als je wacht tot morgen loop je helemaal zo achter de feiten aan als het idd een koortslip blijkt.

Bedankt Sas! Hier heb ik tenminste wat aan. En idd als je op internet kijkt zeggen ze eigenlijk alleen dat het gevaarlijk is en je het moet voorkomen, maar niet wat je eraan moet doen...pfff!
Ik ga er maar Zofirax opsmeren en morgenochtend ff naar ha bellen. Ik bel maar niet naar HAP, want daar waren we vorige week ook al voor blaasontsteking...en we kunnen wel wachten tot morgen. Ik moet nu alleen goed in de gaten houden dat ze geen speelgoed in haar mond stopt van Charlotte enz.

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan