Help?!

Ruim half jaar geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Omdat zij vast zat en ik niet natuurlijk kon bevallen werdt het een keizersnee

Nu half jaar later heb ik na een drukke dag/week last van mijn buik.
Ik wil graag kletsen met ouders die keizersnee gehad hebben. Hebben/hadden jullie er ook lang last van?

Ik wil heel graag in het nieuwe jaar voor de 2de gaan. Maarja hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n buikpijn minder wordt. Is het verstandig om naar dokter te gaan?
Ik werk niet volledig: 4 dgn v 8 t/m 15uur ipv 16a17uur.

Hoop dat jullie mij tips/advies kunnen geven
x

Hoi Mieka,

ik heb bij Tijn een keizersnee gehad. Ik had er in het begin heel erg veel last van maar dan heb ik het over de eerste 3 maanden of zo. Daarna ging het prima alleen bij echte inspanning soms nog wat last. Wat voel je? Waar voel je het?
Toen ik zwanger werd van Wout (Tijn was toen 5 maanden oud) had ik nergens meer last van. Pas vanaf een maand of 7 in de zwangeschap weer wat. Het litteken trok toen wat. Insmeren en masseren met nertsolie hielp eigenlijk heel goed.
Weet niet of het verstandig is naar een dokter te gaan, ik zou zeggen ja maar ben eigelijk wel benieuwd naar wat je precies voelt en zou zelf misschien wachten tot 9 maanden na de keizersnee (ook bij een gewone bevalling is 9 maanden kwaaltjes heel normaal, je zou zeggen bij een keizersnee nog wat langer...)

liefs Natasja

He Natasje
Fijn dat je zo snel al reageert!
Ik werk nu 4 dgn.
Na een drukke dag/week krijg ik buikpijn net boven de navel. Zeurende buikpijn. Ook als ik onverwachtse bewegingen maak(haast heb) voel ik het 't in m'n buik (zelfde plek).
Ook voel ik soms m'n litteken onderin maar dat valt reuze mee.
Ik word 's nachts ook soms wakker en dan heb ik buikpijn, ik kan er misselijk bij zijn.
Rennen naar bus is geen optie dan krijg ik buikpijn. (al ging het laatst wel beter dan paar weken geleden)Daar baal ik enorm van. Ik ben ook gestopt met sporten.
Bij rust momenten lijkt mijn buikpijn te komen (als het dus al te laat is)

Wij willen in januari graag voor de 2e gaan mits ik mij beter voel.

Wat voelde jij precies? en wanneer?

Hoi Mieka,

ik had last van het litteken zelf, daarnaast een soort spierpijngevoel en ik voelde ook heel duidelijk de verticale snee die ze in het buikvlies (?) gemaakt hebben. Dit was een stekende pijn, van in mijn schaamstreek tot een stuk boven het litteken van de keizersnee, aan een kant maar. Boven de navel, komt mij niet bekend voor, bij mij was het echt onder de navel en rechts verticaal. Ervan wakker worden en misselijk zijn klinken mij niet zo goed in de oren, ik zou gewoon even naar je huisarts gaan en ook vragen wat hij / zij denkt van een nieuwe zwangerschap (je hoort verhalen van een jaar niet maar mijn gyn. gaf destijds na 8 weken aan dat er geen bezwaar was...)
Het is logisch dat je de pijn in rust voelt. Dan heb je er tijd voor om het zo maar even te zeggen. Dat had ik ook wel hoor, ik merkte het wel als ik teveel gedaan had. Maar niet meer na 5 maanden...
Hoop dat je iets aan mn antwoorden hebt en wil je ze nog duidelijker: vraag maar raak!

Sterkte ermee!

liefs Natasja

Terug
Bovenaan