help!!

onze dochter is nu twee weken, en krijgt sinds haar geboorte borstvoeding. op zich gaat het prima, alleen groeit ze niet voldoende. we kijken dit nog even aan en anders stappen we over op flesvoeding.
Judith is s ochtends een hele tevreden baby, later op de dag wordt ze huilerig kan ze niet in slaap komen en kunnen we haar bijna niet weg leggen. na een uur of 11 wordt het beter en gaat ze slapen, dus s nachts is ze ook rustig. komt iemand dit bekend voor??? of heeft iemand tips wat het zou kunnen zijn???
ligt het aan de borstvoeding, kan het zijn dat ik s ochtens meer melk heb dan later op de dag?? als ze zo onrustig is is ze vaak wel aan het zoeken, als ik haar dan aanleg drinkt ze ook wel, maar als ze dan weer stopt en genoeg heeft is ze even later weer aan het zoeken. ik hoop dat iemand het herkent en tips heeft voor wat we kunnen doen

De borstvoeding is ´s ochtends voedzamer dan de rest van de dag, doordat je dan zelf actiever bent. Je schijnt dan minder aan te maken.
Ik weet niet of je echt het idee hebt dat ze honger heeft, maar anders zouden het ook buikkrampjes kunnen zijn, dan gaan ze ook vaak liggen zoeken, ze krijgen dan vaak zuigbehoefte.
Maar aangezien je al aangeeft dat ze niet voldoende groeit kan ik me voorstellen dat je eerst aan honger denkt.
Zou idd hulp van een lactatiekundige inschakelen, die kunnen je vaak heel goed helpen.

Succes en ik hoop dat ze snel gaat groeien en jullie nog een tijdje samen van de bv kunnen genieten!!

Hoi hier een juni mama,

Ik geef nu bijna 8 maanden BV! Ik denk dat alle BV mama's in het begin onzeker zijn of hun kindje wel genoeg binnen krijgt.

Laat de natuur zijn gang gaan....BV is het meest natuurlijke dat er is en het komt vanzelf goed.

Ik heb ooit eens gelezen dat baby's steeds meer gaan huilen tot ze zes weken oud zijn en daarna neemt het weer af.

BV is een kwestie van vraag en aanbod. Als je dochter veel vraagt moet je haar veel aanleggen en dan zal het aanbod ook groter worden.....

Verder groeien niet alle kindjes hetzelfde. BV kindjes groeien anders dan FV kindjes maar ze worden hier wel mee vergeleken op het CB.

Kijk ook eens op andere borstvoedingssites en probeer jezelf niet gek te maken....

bedankt allemaal voor de tips en steun.
onze dochter begint nu wel meer te groeien, ze groeide eerst 10 gram per dag en gisteren is ze 30 gram gegroeid en de dag daarvoor ook al meer dan 10 gram. dus dat zit wel goed.
en het huilen, misschien idd regeldagen, ze groeit nu meer dus waarschijnlijk is de samenstelling van mijn voeding wel verandert dat ze daar aan moet wennen.
en ze is eigenlijk ook nog maar twee weken, dus misschien is ze ook nog wel haar ritme aan het zoeken. we kijken het nog wel even aan.

we zijn gestopt met de borstvoeding.
in een week was ze krap 40 gram gegroeid. ik heb een voeding gekolft en kreeg net 60 cc per borst.
maandag begonnen met afbouwen en gisteren helemaal gestopt met de borstvoeding. vandaag onze kleine meid gewogen en maandag was ze nog 4250 gram en vandaag 4390 gram, dus nu wel flink gegroeid.
ze kreeg bij mij dus echt niet genoeg, ze is nu ook een stuk rustiger en huilt bijna niet meer.
maar toch bedankt voor de tips allemaal

Terug
Bovenaan