help

gaf antonio gisteren flesje afgekolfde melk (oefenen voor als ik moet werken) had hij binnen 10 min op en bleef daarna huilen. volgens mij nog honger, werd er radeloos van. volgens berekenig moet hij met zijn gewicht genoeg hebben aan 135ml. wat moet ik nu doen. uiteindelijk mijn vinger gegeven om te sabelen en daarvan uiteindelijk in slaap gevallen

Hoi Lorena,

Ik modder ook al 8 weken met teveel/te weinig/te langzaam/te snel drinken.
Heb inmiddels al zoveel adviezen gehad (waarvoor dank ouders, cb, vk, kraamhulp etc.), maar het is allemaal pet.

Beste advies wat ik je kan geven: Gooi die schema's bij de vuilnis en geef je kindje wat hij nodig heeft!
Gideon was ook niet tevreden met alleen borstvoeding, dus ik meng nu half met flesvoeding.
Bij het weeguurtje afgelopen dinsdag was meneer aan de zware kant... Heb ik 'm eindelijk tevreden en drinkt hij goed, is ie weer te zwaar!
Advies van cb was toen om 1 schep voeding minder te doen. Dat heb ik geweten! Huilen, huilen, huilen en bij elk slaapje een uur eerder wakker van de honger.
Resultaat: meer voedingen op een dag, dus uiteindelijk nog dezelfde hoeveelheid...
Als Antonio dat nodig heeft, vind ik dat je hem dat gewoon kunt geven.

Was dat trouwens de eerste fles die hij kreeg? Kan ook kwestie van wennen zijn en een zuigbehoefte die in die 10 minuten niet bevredigd wordt. Aan de borst moeten ze meer moeite doen en zijn ook langer bezig met zuigen.

Even uitproberen denk ik (doe niet anders hahaha)

xxx

Hai
Fedde moest de eerste paar keer ook erg huilen na z'n flesje afgekolfde melk. Nu gaat t beter. Hij zit na ongeveer 100 cc wel vol.
Misschien is het idd wennen.

Succes

Even wennen denk ik inderdaad en eventueel kun je hem wat meer geven zodat hij verzadigder raakt.

Wat zegt je eigen gevoel? Das vaak goed ;-)

Een baby bepaald zelf met moedermelk hoeveel hij mag daar komen geen cijfers te pas huilt hij gewoon meer geven Ethan heeft soms een laatste voeding van 100 maar soms ook van 170cc
Als hij niet meer wil zal hij net zo als aan de borst de speen naar buiten drukken met zijn tong..

Het kan zijn dat hij dan nog wil zuigen dan kun je eventueel de speen doen en ook deze zal hij van zelf los laten

Denk er aan bij borstvoeding heb je geen regels dus geen tijden geen eenheden een baby neemt wat het nodig heeft drinkt hij weinig zal de volgende voeding veel zijn en zo ook andersom

Heej meid,

Volgens welk schema???
Jorn is nu 7 weken en weegt 4915 gram en volgens het schema op de voeding krijgt ie 150 (water)
als ze 5 kilo zijn mogen ze 180 drinken......
Als Antonio behoefte heeft aan meer, zou ik hem gewoon meer geven.
Antonio is ouder dan Jorn toch?? Hoe zwaar is ie?

Succes

Liefs

anna hij weegt nu 5380 en is nu 8 en halve week oud.
een of andere schema die ik van de kraamverzorgster heb gehad 150 * lichaamsgewicht en dan delen door aantal voedingen op een dag (als je borst geeft)

en juul was niet zijn eerste flesje maar was wel voor het eerst dat hij zo bleef huilen ben al blij dat hij eruit drinkt want zag er wel tegenop al mijn andere kids wilden de fles nooit. toenertijd gaf het niet omdat ik lang thuis was maar dit keer moet ik al beginnen terwijl hij voor mijn gevoel nog zo ienieminie is

pascal is 7 weken nu.
met 4 a 5 weken woog hij 5250 gram en mocht hij naar de 150 flessen. Van het cb. dan nog krijgt hij de 150 fles soms met moeite leeg. dus ik weet door pascal dat ik hem ook echt niet meer hoef te geven. je hebt er niks aan als t er weer uit komt.

misschien heeft je kleintje volgens de verpakking wel genoeg aan die 135, maar volgens zijn buikje niet.
dan zou ik naar t buikje luisteren. en niet naar de verpakking.

Terug
Bovenaan