HELP!!!!!!!!!!!!!

Hoi meiden,

Ik heb even jullie hulp nodig voor advies! Even kort mijn verhaal hoor.
Ik ben kim 24 jaar en inmiddels 3 jaar bezig om zwanger te raken. Ik heb nu 10 IUI`s gehad waarvan ik de 4e zwanger ben geraakt en helaas in een miskraam eindigde.

Nu kwam ik vandaag in het ZH voor een follikelmeting en nu heb ik 4 follikels :)
Ik natuurlijk helemaal blij, maar nu willen ze me niet helpen maandag voor IUI !!!! Erger nog ik heb een sexverbod!!! Nou dat dacht ik niet! Ik krijg morgen nog een echo om te kijken of er meer zijn en of ze alle 4 meegroeien. Nu hoop ik natuurlijk dat er 2 wat kleiner blijven en alsnog voor IUI mag maandag met 2 mooie follikels. Maar de kans is erg groot dat ze alle 4 meegroeien werd mij verteld.

Wat zouden jullie doen??? Zouden jullie je houden aan het verbod???

Graag jullie mening, alvast bedankt!

Liefs Kim

Pfffff..... Dat is lastig.....

Het is natuurlijk een kans, maar wel een hele risicovolle! Als ze alle 4 bevrucht worden, heb je een probleem. Het kan allerlei complicaties geven, zowel voor jezelf als de kleintjes. Ik heb wel eens gehoord dat ze follikels leeg kunnen prikken of weghalen. Hebben ze dat niet voorgesteld? Ik zou dat anders even navragen.....

Het is een ontzettend moeilijke keuze. Ik zou ook niet zomaar 1-2-3 kunnen beslissen... Veel sterkte en succes. Ik hoop dat het allemaal toch nog goed uitpakt.

Liefs Anna

Hoi Anna,

Bedankt voor je reactie!

Ze hebben mij daar niks over gezegd eigenlijk om follikels leeg te prikken. Ze wijzen mij er constant op dat ik geen haast moeten hebben omdat ik nog zo jong ben. Daar word ik een beetje moe van. Ik mag toch wel een beetje haast hebben na 3 jaar haha. Er is bij mij geen oorzaak gevonden vandaar dat ik steeds op iui blijf hangen omdat ik zo al een keer zwanger ben geraakt met clomid. Ik heb deze keer weer clomid gebruikt. Het is inderdaad een risico wat we gaan nemen, maar we gaan er toch voor. Ik kan me niet inhouden als ik weet dat we 4 keer kans hebben deze maand. Ik had niet verwacht dat me vriend het zou willen, maar toch wel. Fijn dat je geen bijwerkingen hebt gehad van je hormonen. Ik hoop voor je dat je deze 2 weken een beetje goed doorkomt. Hou ons op de hoogte!

Heel fijn weekend!

Liefs Kim

Ik zou mij ook houden aan het verbod.Wij hebben het ook een x met een iui poging gehad dat we 3 grote follikels hadden en de poging morsten staken.Natuurlijk baal je daarvan,maar had er nietvaan moeten denken dat ze alle 4 bevrucht zouden raken.Het is dan zo risicovol als ze alle drie bevruchten.
Wij hebben 6iui's gehad.Ook bij ons was er geen oorzaak gevonden.Uiteindelijk overgestapt naar IVF en na ruim 4 jaar zwanger geraakt met 2de IVF poging.

Bedenk dat ze die keuze voor je eigen bestwil maken,dus niet voor niks.
Niemand kan je tegenhouden alsnog gemeenschap te hebben,maar denk er niet te luchtig over meid.

Succes!!

Groetjes wonder2011

Ha Kim,

Ik begrijp je gevoel, je wilt zo graag zwanger worden en nu lijkt dit een prima kans. Zelf heb ik inmiddels 2 overstimulaties achter de rug (1e keer 2 grote, 20 kleine follikels) (2e keer 20 grote follikels (3 weken geleden).

Je krijgt vanaf 3 follikels idd het advies om geen of beschermd gemeenschap te hebben. Mochten namelijk alle follikels bevrucht worden en hieruit embryo's ontstaan, dan kan het noodzakelijk zijn om bijvoorbeeld van de 4 ontstane zwangerschappen er 1 of 2 af te breken (ofwel de vruchtjes weg te halen) en te hopen dat de andere embryo's wel doorgroeien.

Toen ik de 1e keer 2 grote follikels had en 20 kleinere (wel >12 mm, die op pregnyl nog wat doorgroeien en dan ook kunnen springen) legde de gynaecoloog bovenstaand verhaal uit. Je zult voor jezelf denk ik dus ook duidelijk moeten hebben wat je doet indien deze poging leidt tot een vierling. Toen de gynaecoloog mij zei "Je moet nu echt stoppen, dit geeft te veel risico" was voor mij de keuze snel gemaakt.

En dit ondanks het feit dat ik vanaf juni '10 in de MMM zit (PCOS en endometriose) en slechts 2x (augustus en oktober) een eisprong gehad heb, overige maanden óf geen reactie óf een overstimulatie óf cystes naar aanleiding van een overstimulatie (in december overstimulatie waarna in jan, feb, mrt cystes, in april weer gestart met spuiten, weer overstimulatie en nu circa 10-12 cystes).

Wat ik je hiermee duidelijk wil maken, ik snap en begrijp je gevoel, maar denk echt even goed na of je dit risico wil nemen!

Jeetje wat een verhaal annemarie! Het is bij jou of alles of helemaal niets dus. Wat vervelend zeg.

Ik ben vanmiddag weer voor een echo geweest en het zijn er toch 3. 2 grote en een kleine van 14 mm.
Ik probeer er ook niet te luchtig over te denken, maar het gaat zo tegen me gevoel in als we niks doen. Stom he. Ik heb altijd 2 follikels gehad en het is nooit raak geweest. ( 1 keer wel met 1 follikel) Je zal dan nu net weer zien dat als je er 3 hebt dat ze alle 3 bevrucht worden. En nou komen die ook wel groot hoor dat is het probleem niet, maar het is wel een beetje teveel van het goede en toch een groot risico aan complicaties. Bahhh wat een moeilijke beslissing dit zeg. We zouden het nooit over ons hart kunnen verkrijgen om er 1 of 2 weg te prikken als ze bevrucht zijn. Maar ja wie weet bevruchten ze allemaal niet dat kan ook. We zijn tenslotte niet voor niks 3 jaar verder.

Liefs

Bij waren er 2 jaar geleden door de clomid 3 eitjes gerijpt en kreeg ik ook het advies niets te doen. Wij hebben toen wel wat gedaan en er was een eitje bevrucht wat resulteerde in een zwangerschap.
Ik had dat ook, ben ik een jaar bezig en dan niks doen?!
Lastig, heel veel succes bij het maken van je keuze en ik hoop dat je snel een positief resultaat hebt!!

Terug
Bovenaan