Help!!

A

Anoniem

Guest
Sorry dat ik jullie weer hiermee lastig val maar ik wordt lichtelijk gek hiervan....Even wat op een rijtje.

12 Juli: ongesteld :-( cyclus 25 dagen
16 Juli: einde ongi
21 Juli: weer ovutesten begonnen 2 lichte streepjes
21 t/m 23 Juli: 2 lichte streepjes
24 t/m 26 Juli: 2 donkere streepjes
27 en 28 Juli: 2 lichte streepjes

Mijn NOD dag is (als ik een cyclus aan hou van gemiddeld 28 dagen 9 Aug en als ik de laatste 2 maanden aan hou dan is het 6 Aug.

Het is nog te vroeg voor een zwangerschapstest maar ik denk dat ik tot aan mijn NOD maar even stop met die Ovutesten, ik maak mezelf gek!

Liefs Lynn.

welk merk gebruik je? Ik heb even die van kruidvat eigen merk gebruikt. Wat een drama was dat zeg.

Liefs shirley

Ik gebruik ze van Sensitest (al maanden) en heb dit nog nooit eerder gehad. Ik heb altijd keurig 2 dagen per maand 2 donkere streepjes op de ovutesten. Vandaar mijn verwarring.

Voor het geval je een zwangerschap kunt aantonen met ovulatietesten (omdat HCG zoveel lijkt op het eispronghormoon) zal je nooit 2 dagen na je ovulatie igv een zwangerschap al een positieve ovulatie(zwangerschaps)test hebben. Dit omdat HCG pas een aantal dagen na innesteling (duurt gemiddeld een week na ovulatie) traceerbaar is in je urine. Door de innesteling ontstaat er namelijk een bloedverbinding van het HCG producerende vruchtje met de moeder. Nu "zweeft" het vruchtje nog ergens rond. Na innesteling gaat het vruchtje steeds meer HCG produceren en op den duur wordt dit via de urine van de moeder afgevoerd. Dus om dezelfde reden dat je op z'n vroegst pas een aantal dagen voor je NOD een positieve zwangerschapstest kunt hebben, geldt dat ook voor ovulatietesten.

Succes!

Hallo mama van 33008,

Ik zit je reactie net te lezen maar begrijp het niet helemaal! Ik heb ook nog geen zwangerschapstest gedaan omdat ik weet dat dat nu totaal geen nut heeft, ik moet minstens nog een week wachten!
Ik vroeg me alleen af of er meerdere mensen zijn die langere periode positieve ovutesten hebben gehad.... Zoals ik al vertelde heb ik 'normaal' gesproken geen last van meerdere dagen, streepjes. Ik heb overigens nog even op internet rondgestruind en er is me wel wat meer duidelijk geworden.

Bedankt voor je reactie!! Liefs Lynn.

Ik dacht dat jij dacht dat je zwanger was omdat je een postieve (maar lichtere) ovulatietest na je ovulatie had. Ik wil alleen maar zeggen: dat kan je nog helemaal niet meten. Voor zover ik weet zijn (maar heb ze nooit gebruikt) zijn ovulatietesten altijd positief maar meet je de eisprong door een streep die net zo donker of donkerder is dan de controlestreep.

waardeloos inderdaad! Ik hoop op een mega ei en een mega bevruchting!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Terug
Bovenaan