Help!

Ojee, ik ben nu 9 weken zwanger en heb een hele tijd geleden in het begin neusspray gebruikt. Een dag of 5. Nu gister 2 spraytjes en nu lees ik dat je het liever niet moet gebruiken. Terwijl ik de bijsluiter gelezen hebt waar in stond dat er verder geen gevolgen zijn en op internet lees ik weer anders. Ik heb het nooit overmatig gebruikT en in het begin wist ik nog niet dat ik zwanger was. Kan dit ernstige gevolgen hebben?

Hoi,
Het is idd niet goed.. maar ik ben iemand die heel gauw verslaafd raakt aan neusspray (otrivin).. heb het de eerste maand van mijn zwangershap continu gebruikt.. paar keer per dag.. tja.. wist niet dat ik zwanger was.. ben er na (toen ik het wel wist) meteen mee gestopt.... wel afkickverschijnselen ;)

het lijkt mij dat het geen ernstige gevolgen kan hebben.. je moet er gewoon mee oppassen denk ik..

maar als je het niet vertrouwd, bel anders gewoon even de huisartsenpraktijk op en vraag het even aan een assistente.. aan de andere kant er is toch niet meer aan te doen ! zolang je het gewoon maar verder niet meer gebruikt lijkt me het geen probleem !

Succes

Het kan op zich geen kwaad als ie de neusspray neemt op zoutbasis (geloof ik) zit verder niks in. En als je echt zekerheid wil kan je ook je apotheek bellen.

xx

volgens mij niks bijzonders hoor tegenwoordig mag je niks meer en vroeger aten en namen ze alles. ik ken ook iemand die anti depressivia gebruikte en mocht echt niet van de dokter. volgens een professor uit een ziekenhuis wel. nou uiteindelijk waren die kinderen kerngezond en springlevend!

Hoi, ik zou als jij je er zorgen om maakt even de VK bellen. Zij weten er wel antwoord op.
Daarbij zou het wel handig zijn als je het mag gebruiken. Want ik zou helemaal gek worden van een volle neus en zoutoplossing werkt niet dan

x yvonne

het zijn adviezen, zoals geen filet americain en gerookte zalm
als je het met mate genomen hebt is het geen probleem

denk maar aan hoeveel vrouwen drinken en roken in de eerste weken, vooral als ze niet weten dat ze zwanger zijn

gewoon voorlopig niet meer doen en idd overgaan op zoutwater

bedankt voor de reacties! gebruik het nu idd niet meer, en het was gelukkig nooit overmatig gebruik. had even geruststelling nodig denk ik!

Hoi stephanie,
Tijdens je zwangerschap mag je otrivin maximaal 1 week gebruiken en dan een tijdje niet meer. Dat jij dat dus vijf dagen hebt gebruikt in het begin kan echt geen kwaad! Dus maak je niet ongerust!
Liefs,
mar

Terug
Bovenaan