Help ?

Hee meiden,

Ik voel me beetje onzeker,
ben nu 27 + 6 en soms voel ik de kleine overdag de hele tijd schoppen maar heb ook dagen dat ie niet trapt, en dan probeer ik hem wakker te maken maar dat reageerd ie dan niet op.
Wie kent dit ?

onzeker meisje1990
 
hoi meid!

Ik denk dattie dan lekker ligt te slapen ;)
Als je toch zekerheid wilt kun je je vk bellen.
Soms dan denk je dat je het niet voelt maar omdat jij heel druk bent heb je het waarschijnlijk gewoon niet in de gaten.
Ik heb dit zelf ook dat ik soms denk, heb je al de hele dag niet gevoeld.
Meestal als je er even voor gaat liggen voel je het weer heel snel.

Liefs Chantal p.s ik ben zelf 24+4
 
Hoi,
Ik had ook een rustige kleine bij mijn eerste zwangerschap en ook nog 'ns de placenta aan de voorkant.
Als ik twijfelde of ik de kleine wel gevoeld had, dan ging ik meestal op mijn linkerzij liggen en dan ademde ik een paar keer diep in en uit. Meestal begon de kleine dan wel te bewegen na een minuut of 5 a 10. Als je namelijk op je linkerzij ligt, wordt er extra zuurstof richting je placenta gestuurd.
Je moet je baby ongeveer 10 keer afzonderlijk voelen bewegen, als je je daarover zorgen maakt, zou ik je verloskundige bellen.
Succes!
 
Ik heb er ook last van zo heb ik een dag dat hij de hele dag aanwezig is maar heb ook veel dagen dat ik hem amper voel!
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant dus dat kan er mee te maken hebben.
Ik moet zeggen dat ik zo veel hoor en lees dat ze de kleine voelen schoppen maar dat doet deze amper voel meer wat geschuif ik ken je gevoel dat je er onzeker van word dat ben ik nl ook heel erg.
Maar probeer wel te genieten het is zo weer voorbij het zwanger zijn!
Succes meid!

Gr. Mik (29 weken)
 
ik voelde mijn 2e ook soms dagen lang niet, terwijl ik tijdens mijn 1e zwangerschap soms gek werdt van het vele trappen.
ook ik maakte me zorgen of het wel goed ging met hem.
nu is hij een gezond jongetje van bijna een half jaar..
wel is hij qua karakter ook heel rustig, terwijl de oudste een druktemaker is!

dus misschien is jou kindje ook gewoon een rustig kind!! ik zou me daar geen zorgen om maken!!
geniet gewoon als je hem/haar wel voelt bewegen!
 
Oh, ik heb dat ook nu, ben nu 27 weken en 3 dagen. Ik denk steeds dat ik m niet goed genoeg voel en als ik er voor ga zitten dan voel ik wel weer wat beweging, maar echt een stuk minder dan bij zijn zussen. Het zijn ook steeds maar kleine bewegingen en mijn oudste kindjes schopten veel meer. Ik voel me hierdoor ook best wel onzeker, maar het zal wel gewoon een rustig kindje zijn.
 
Toevallig hadden we het hier nog over met mijn groep op zwangerschapsgym gisteren. Mijn kleine is echt heel erg actief, ik voel hem bijna de hele dag en nacht door, of ik nou beweeg of niet. Zo erg dat je mijn buik regelmatig ziet bewegen van de drukte die hij maakt. Ben overigens 28 weken zwanger.

Maar de andere meiden hadden het helemaal niet zo heftig en voelen hun kindje helemaal niet elke dag. Mijn vroedvrouw zei dat pas als ik mijn kindje een paar dagen achter elkaar helemaal niet voel en ook niet kan 'wakker schudden' ik moet bellen.

Weet niet hoe jij je kindje probeert wakker te maken? Bij mij is het altijd groot succes als ik op mijn rug op bed lig, rustig ademhalingsoefeningen doe en mijn buik insmeer met babyolie of speciale zwangerschapscrème of olie. Als mijn buik lekker warm is beweegt hij zich ook liever dan wanneer ik met mijn buik bloot lig.

Misschien heb je er wat aan :)
Liefs
 
hoi hoi

ik heb het idd ook een keer gehad.
heb vk gebeld, ze zeg, hoe drukker jij ben, hoe rustiger het kindje wordt.
je kan dan idd op je zij gaan liggen, wat het kindje niet altijd leuk vind (zelf even uitproberen welke zij, lig eraan hoe het kindje lig)
toen is de baby bij mij ook weer gaan bewegen.
had een hele drukkke week achter de rug, weinig rust gehad.
daardoor kan het dus gekomen zijn.

grtjs
 
Terug
Bovenaan