Help!

beste allemaal,

ben vandaag bij mijn HA geweest omdat ik nogal veel vocht vast houdt.. nou is dit normaal tijdens het einde van de zwangerschap maar ik zit echt met klomp voetjes/benen/handen & gezicht,, kortom alles haha.. aangezien ik meerdere malen ( afgelopen jaar meer als 12 keer ) wondroos heb gehad waarvan 1 van de hoofdredenen het vocht is.. volgens de dermatoloog en HA is er teveel schade aan mijn been waardoor het risico bij iets teveel vocht al extreem hoog is op weer een infectie.. en voor al nu tijdens de zwangerschap zou dit niet goed zijn i.v.m. alle antibiotica of na de bevalling met de antibiotica + grote kans op een ziekenhuis opname, waar ik dus absoluut niet op zit te wachten.. met nu als gevolg moet ik mijn benen/voeten 4 keer p. dag met betadine scrub schoonmaken ( met een dikke buik, niet echt handig ) ik moet nu ook weer steunkousen dragen maar aangezien ik deze voordat ik zwanger was heb laten aanmeten heb ik nu continu het gevoel dat alles langzaam aan het afsterven is haha..
Mijn HA gaf aan dat het beter zou zijn als de kleine er z.s.m. zou zijn zodat ik ook z.s.m. van al het vocht af ben maar ben nu 38 weken en 6 dagen zwanger.. ik heb toen de vraag gesteld of ik misschien ingeleid kon worden i.v.m. het risico voor mij en de kleine maar de HA gaf aan dat ik dit met de VK moet bespreken.. maar zij is hier dus op tegen.. met als gevolg dat ik gewoon moet wachten tot de 40 weken + evt. 2 weken..

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
hebben jullie ideeen? tips? of iets dergelijks??

Groetjes Mandy.

Hallo Mandy,

Wat vervelend dat de VK je niet wilt helpen...
Kan de HA je niet doorsturen naar de gynaecoloog? Want ik kan mij niet voorstellen dat die je niet willen inleiden, zeker omdat je morgen 39 weken zwanger bent.
Anders zou ik echt zelf het ziekenhuis bellen en de gyn om raad vragen!!
Die zijn er nu nog hoor!! De assistentes dan...die kunnen je echt helpen!!
Succes!!

Groetjes Brigitte

Jeetje wat ongelofelijk vervelend! Wat naar dat er niet veel voor je gedaan lijkt te worden. Ik zou nogmaals aan de bel trekken... Want hier voel je je duidelijk niet prettig onder.
Zou je ook ruimere steunkousen kunnen krijgen, of thuiszorg die je helpt met de betadine?? Veel succes en laat je man/ vriend ook mee denken en mee actie ondernemen.

Ik zou het niet weten wat ik je voor advies zou kunnen geven maar ik weet wel dat je soms enorm aan moet dringen als je iets wilt! Als het niet kan is het natuurlijk een ander verhaal maar anders......
Heel veel succes!

Groetjes Renate

Terug
Bovenaan