help

Help!
Ik heb nu al moeite met me mond houden.
Naast mijn man weet alleen me beste vriendin(ze wist ook dat we bezig waren en zij is zelf 10wkn zwanger)
Maar vanmiddag was ik bij een andere vriendin (toevallig ook zwanger 26wkn) en kon zo moeilijk me mond houden.

Het begon al met "goh ben je wat aangekomen je hebt op eens een buikje of ben je zwanger" daar kon ik me nog net uit redden...
Maarja ik moet ook vaker naar de wc dus dat moest ook nog eens onopvallend...

Bij me zoon had ik er minder moeite mee maarja toen kwam ik er ook later achter..

Hebben meerdere hier moeite mee?

Hoi Dromertje,

Ik weet sinds afgelopen woensdag dat ik zwanger ben van de tweede. Ik heb er ook best moeite mee. Mijn man heeft hetzelfde.
Gisteren was ik bij een heel goede vriendin en haar en haar man heb ik het verteld. Ze hebben uiteraard zwijgplicht, aangezien het nog heel pril is, ruim 5 weken.
Toch luchtte het op, dit mooie nieuws te kunnen delen.

Het is toch logisch dat we er moeite mee hebben, het toch ook fantastisch nieuws!

Succes!

Wij vertellen het morgen aan onze ouders, broer en zus. Maar kan niet wachten om iedereen het te vertellen. Een collega van mij weet dat we al een tijdje bezig waren (we werden ook altijd rond dezelfde tijd ongesteld). Zij keek me van de week aan en wees toen naar huis buik en keek me vragend aan. Ik heb maar gedaan alsof ik haar niet begreep, maar zou het wel van de daken willen schreeuwen! Nog wat weken geduld hebben!

Hoi,

ik breek ff in van het April forum... Wij hadden besloten het pas te vertellen met 12 weken (ben nu 8 wk) ondertussen is het al verschoven naar 'na de echo' die ik met 9 wk krijg. Maar vandaag geef ik een feestje voor mijn verjaardag en afstuderen. Er gaat veel familie komen, mijn buik begint echt dikker te worden en normaal hou ik wel van een wijntje... Ben benieuwd hoe goed we het verborgen kunnen houden!

Zal blij zijn als we de echo gehad hebben en iedereen het mag weten!!!

Liefs

Wij hebben het onze ouders en zussen gelijk al verteld na de positieve test. We waren zo dolblij dat we het nieuws gelijk wouden delen. Collega's vertellen we het pas bij 12 weken. Een goede vriendin weet het ook en de rest lichten we in na de eerste echo met 9weken!

Mijn ouders weten het, de ouders van mijn man willen het niet eerder weten,vanwege teleurstelling als het weer mis zou gaan.

tegen de rest kan ik aardig me mond nog wel houden. gelukkig. We willen het wel graag vertellen 9 oktober eerste echo.

Ach ik doe er niet zo ingewikkeld over hoor. Vind het niet erg als men het weet. Zou het ook fijn vinden om steun te krijgen als het msgaat. Ik vertel het niet uit mezelf, maar als iemand ernaar vraagt of als het ter sprake komt dan ga ik er niet omheen draaien. Vind het best jammer dat er zo ingewikkeld over die eerste weken wordt gedaan.

Ik heb eerder een mk gehad, daardoor curettage en een wk niet kunnen werken. Ik had het niemand verteld, moest ik gaan zeggen: ja, euh ik WAS zwanger, maar dat ging niet goed en werd en mk en toen moest ik geopereerd worden. Dat vond ik pas ingewikkeld. Vooral bij mijn zus bijvoorbeeld, haar eerste reactie was: waarom heb je het dan niet gezegd dat je zwanger was! toen voelde ik me ook best lullig.

weetje het is allebei best lastig, knap als jij het zo lang voor je kan houden hoor!

Ik ga het dit keer wel lang stilhouden. Bij de 3 kids vertelde ik het direct. Toen ik in 2007 een miskraam heb gehad en ik de kids moest vertellen dat het niet goed zat was ik zo verdrietig voor hun! Dat wil ik ze niet nog eens laten meemaken. Als ik een echo heb gehad en we zien gewoon een mooi kloppend hartje dan gaan we het waarschijnlijk wel snel vertellen, en de mensen die dicht bij ons staan ook. Op mijn werk vertel ik het rond 12 weken.

Terug
Bovenaan