Help!!

Hoi,

sinds een aantal weken wordt Caspar (21 mndn nu) standaard tussen 0.00 en 2.00 uur 's nachts wakker. Ik moet dan naar hem toe (laten huilen werkt niet). Hij moet echt even 'uit zijn bui gehaald worden'. Dus troosten, kletsen, zijn kamer laten zien. En na vijf of tien minuten weer terug in bed. Tot zover vervelend, maar niet heel erg. Maar vervolgens gaat meneer een uur tot anderhalf uur liggen kletsen, lachen, kraaien etc. Ik laat hem zijn gang gaan, ga niet meer naar hem toe, maar doe zelf geen oog meer dicht (zoals nu). Iemand enig idee of suggestie? Ik weet het zelf namelijk echt niet meer. Het kost mij op dit moment ieder nacht zo'n 3 uur nachtrust!! Overdag slaapt Caspar nog 1,5 tot 2,5 uur. Ik heb al bedacht dat ik dat mss moet gaan maximeren op een tot anderhalf uur. Maar dan moet ik hem echt wakker gaan maken met een chagrijnig kindje tot gevolg. Hij gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Verder heb ik nooit 'slaapproblemen' met hem gehad, uitzonderingen daar gelaten.

Jullie suggesties zijn meer dan welkom :) !

Helaas geen tips...
Het is idd heel erg vervelend!! Hier heeft het een drie maanden terug ongeveer 2 a 3 weken geduurd.

Grootste praatjes midden in de nacht...ik deed zijn der dan dicht en die van ons. Dan was het lawaai wat minder.
Misschien smiddags korter laten slapen, wat je zei.

Hoop dat het snel weer over is, en iemand anders wel de helpende tip voor je heeft.

ik heb geen tips... want de mijne doet dat al heeeeeeeeeeeel lang..... zo nu en dan slaapt ie ee nachtje door. maar meestal is ie elke nacht wakker tussen 1 en 2. enige wat hier helpt is naast hem te liggen tot ie weer slaapt.

OOOHHH heel herkenbaar.
Jochem heeft het ook een hele tijd gedaan....pppfff heel vermoeiend.
Alleen was hier het geval dat jochem dan om 4 a 5 u in de nacht(ik vind dat echt nog nacht haha)klaar wakker was en hij wilde 's avonds met geen mogelijkheid naar bed.
Wat wij hier in eerste instantie hebben gedaan is het middagslaapje terug brengen naar max 1u en 15 min. (was normaal 2 tot 2,5u)
Dit had als resultaat dat hij wel sliep tot 6u maar 's avonds toch nog vaak niet naar bed wilde.

Dus toen hebben we het middagslaapje geannuleerd!!!!
En dat gaat goed hij valt natuurlijk wel in slaap bijv als we Floortje halen van school en hij zit in de buggy!(hij slaapt echt overal)
En dit is dan net een uurtje maar precies genoeg en is daarna weer helemaal vrolijk en gelukkig.
's Avonds gaat hij weer goed naar bed en slaapt 's morgens tot 7.30 dus ik zeg prima!

Wanneer we hem nu in bed leggen bijv omdat we weg gaan en ik haal hem er na max 2u uit dan is ie heel de middag jammerig en huilerig enz terwijl als hij in de buggy slaapt is ie daarna helemaal toppie!

Ik vind het ook heerlijk hoor vind het geen opgave om hem heel de dag op te hebben enz.

Hoop dat je er wat mee kunt....

Terug
Bovenaan