Help!!

nou..

We hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat de zwangerschap 50%  met een miskraam zou kunnen bndigen (echo beelden). we moeten een week wachten tot dat we iets definitiefs horen en dat valt me emotioneel erg zwaar.. het niet weten waar je aan toe bent.

Bij elke steek in mijn buik denk k o daar begint de miskraam al misschien, en bij elke misselijkheid denk k dat het toch misschien niet mis is.. ik probeer er niet aan te denken maar me gedachten kan k niet ondercontrole houden. Bij elke signaal wat me lichaam geeft probeer ik iets uit de halen. Ik durf niet eens naar de wc te gaan..

Zijn er ook andere moeders die zo'n fase hebben moeten beleven(jammer genoeg) zoja hoe zijn jullie hiermee omgegaan.. ik heb nog 4 dagen te gaan maar ik weet echt niet of k dat allemaal ga volhouden..

Hoi

Waarop is gebaseerd dat de kjans 50%is dat het in een miskraam eindigt? Was er weinig te zien op de echo?

Het is inderdaad vreselijk als er zoiets gezegd Word:(

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Liefs Rosiana

Hoi hoi Rosiana?,

Als eerst heel erg bedankt voor je reactie. De reden dat ze daar op zijn gekomen is dat ze mij 8 weken zwanger hadden verwacht maar uit echo bleek 5+ en de reden dat ze het 50/50 kans geven is omdst k nog steeds zwangerschap kwaaltjes heb en hcg waarde in mijn bloed maar blijft verhogen.. ingewikkeld allemaal dus. Wat wel heel apart is achteraf gezien ik wist 12 mei dat k zwanger was 6dagen voor me menstruatie dus baby zou dan wel net geen 3 weken kunnen zijn en vorig week was k dan wel net 5+. Maar zij vonden dat informatie niet eens echt serieus. Ze hadden zelfs eerst 100% miskraam gezegt tot dat wij aangaven dat we wouden wachtrn hebben ze een bloed test aangeboden en daar uit werd de kans 50/50, dus als wij gewoon er mee akkoord gingen had k nu misschien wel pillen genomen en miskraam opgewekt.. het is zo eng en apart allemaal wat k laatsye week heb moeten meemaken..

Wat een nare situatie en dat is is nog heel zwak uitgedrukt.

Vorig jaar zat ik in een soortgelijke situatie. Tenminste dat wij ook te horen kregen dat we 50% kans hadden op een kindje met een handicap of niet levensvatbaar kindje, maar dus ook 50% kans op een gezond kindje (nav combinatietest).

Mijn wereld stortte in, als ik jouw bericht lees komen die gevoelens gelijk terug.

We konden kiezen voor verdere testen, maar met risco voor de baby.

met veel coaching van onze verloskundige en gesprekken met ouders, familie en vrienden hebben we uiteibdelijk grkozen om geen verdere testen te doen en de 20wkn echo af te wachten. Dit waren zware weken. Gelukkig veel steun van de mensen om ons heen.

We hebben een gezonde zoon gekregen. Wel te vroeg geboren en een lastige start maar inmiddels 6 mnd en vooralsnog helemaal gezond.

ik hoop dat het in jouw situatie ook zo positief mag 'aflopen' als bij ons.

als ik terugkijk op mijn zwangerschap dan ben ik heel blij geweest dat we ons eigen hart gevolgd hebben wat betreft de onderzoeken en gelijk open zijn geweest naar onze omgeving en daar steun van konden krijgen.

ik weet niet of je hier iets 'aan hebt' maar ik denk aan jullie en wens jullie heel veel kracht en steun toe

liefs Wendy

Terug
Bovenaan