Helpen met staan?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van ruim zeven maanden die het altijd al leuk heeft gevonden om op zijn beentjes op en neer te springen als we hem vasthielden. Dit hebben we enige tijd niet gedaan omdat het CB een aantal maanden geleden aangaf dat hij daar o-beentjes van kon krijgen. Hij kan sinds een klein weekje rechtop zitten en begon een paar dagen later al meteen met oefenen met staan. Hij blijft dit proberen en raakt gefrustreerd als het niet lukt. Als ik hem nu een klein beetje help met omhoog komen, kan hij zijn eigen gewicht dragen, alleen balanceren help ik dan nog mee. Wij vragen ons alleen af of dit nu wel goed is om te doen? Of is hij nog steeds te jong om te helpen met staan? We gaan pas eind juni weer maar het CB en ik kon online niet echt vinden vanaf wanneer het geen kwaad kan om te helpen met staan. Waarbij ik wel afwissel tussen helpen en zelf laten proberen. </p>
 
Als een kind zelf houdingsovergangen maakt is het prima, het is alleen niet goed om hem in een positie te zetten waar hij zelf nog niet in kan komen. Maw; een kind moet zelf gaan zitten, gaan staan etc en niet neergezet worden. 
 
Terug
Bovenaan