HELPP ik weet het niet meer!!

Hee meiden

Onze kleine meid valt niet in slaap naar de laatste voeding.
We leggen haar dan in haar ledikantje, maar mevrouw is dan klaar wakker.
Dan begint ze te huilen om haar speen, die geven we dan, en ja je raad het al die valt constant uit haar mond.
Begint ze weer te huilen, en zo gaat het de hele nacht door vreselijk.
We zijn kapot, en me vriend moet nog wel vroeg op ik heb echt medelijden met hem
Overdag slaapt ze als een roosje in de box.
Volgens mij draait ze de nacht en de dag om.
Ze slaapt alleen s'nachts als we haar op onze buik leggen.
Dit kan gewoon niet zo.
Weet iemand wat wij hier aan kunnen doen.

Alle tips zijn welkom.

Groetjes Mama van Joëlla.

Het lijkt er idd op dat ze de dag met nacht verwisseld,.. doen veel baby's!
In je buik was ze waarschijnlijk ook erg laat actief op de dag..

Kay had dit zelfde probleem maar is gelukkig ondertussen gewend aan een normaal ritme. Kay is nu 8,5 week oud..

Het enige wat ik je kan aanraden is om nog even vol te houden. Wat bij mij hielp en wat je zou kunnen proberen is dit;
Kleine verschonen en zijn trappelzak/piama aan..
Na haar laatste flesje haar net zo lang op je schouder laten liggen totdat ze (bijna) in slaap valt. Kan soms wel een half uur duren. Dan pas naar boven lopen en haar in een donkere kamer in het bedje leggen. Dus geen lampen aan! Meestal, als ze nog niet écht vast slapen, mopperen ze nog even maar trek je er niks van aan. Speentje erin, dikke kus en gaan.. Doordat de trappelzak dan nog warm is van het vasthouden hebben ze niet meteen door dat ze weer alleen liggen. Daarbij maakt de warmte al snel slaperig!
Ik moet soms nog 3x naar boven lopen voor de speen. Als je dit gaat doen lampen uit laten en op de tast (haha) speen erin en  aai over bolletje. Niks zeggen! geen aandacht geven! en gaan..
Na 3x laten gewoon laten huilen,.. meestal vallen ze dan van hun eigen in slaap. Hoor je dat de klein écht heel erg over haar toeren is uiteraard even troosten. Zachtjes fluisterd praten, speen erin, aai over bol en lampen uit laten!! Ga de kleine niét uit d'r bedje pakken want dan prikkel je haar weer en moet je van voren af aan beginnen als ze weer naar bedje wordt gebracht.

Als je dit een weekje volhoud dan weet ze gewoon dat als het donker is ze moet gaan slapen. S'morgens als Kay écht wakker is gaan ook gelijk zijn gordijntjes open en praat ik gelijk op hoge toon met hem. Hij heeft dan meteen door "Het is playtime!" en hij toverd meteen zijn grootste lach op zijn gezicht!

Kay slaapt overdag ook veel (in de box)  en is wakker tussen 3 en 7 uur.. tussen 7 en 8 huiluurtje, van 9 tot 11 uur ligt hij in zijn bedje boven en na zijn laatste fles dus ook.

Misschien heb je dit allemaal al geprobeerd en gedaan, dan moet je dus gewoon nog even proberen vol te houden. Anders wens ik je veel succes en wie weet werkt dit ook voor jou!!

Ik lees het wel hoe het gaat!

Esmé

Hoi Hoi!

Ik denk ook dat ze misschien dag en nacht verwarring heeft. Onze dochter was erg druk met armen en benen. Hierdoor houdt ze zichzelf wakker. Wij zijn met inbakeren begonnen. Sindsdien is het dag en nachtritme ook goed.
Eerst probeerde ze wel te slapen in de box, maar dit was raar. Daar hoor je namelijk te spelen. Daarom slaapt ze nu altijd in haar ledikantje, uiteraard nog steeds ingebakerd. Ze is nu 12 wk en het gaat hartstikke goed. Misschien een tip om met inbakeren te beginnen?? Overleg wel even met het CB.

Een andere tip is om haar overdag niet teveel te laten slapen. Daardoor is ze 's avonds/ 's nachts ook veel wakker. Ik weet niet of je fles- of borstvoeding geeft, maar je mag haar best wakker maken voor een voeding.

Groetjes
Sandra (mama van Daphne 12 wk)

Hoi,

Is het misschien iets om haar vóór de laatste voeding in badje te doen. Van een badje worden ze vaak moe. Nadat jullie meisje dan gegeten heeft valt ze misschien toch lekker in slaap. Ik zou dat eerst proberen, voordat je met inbakeren gaat beginnen. Je kunt ook i.p.v. het echte inbakeren, een omslagdoek strak om haar lijfje doen en met veiligheidsspelden vast maken, zodat haar bewegingsvrijheid minder is en ze zich wel rustiger moet houden. Deze techniek kun je zonder problemen toepassen, omdat het doek eigenlijk alleen bij haar bovenlichaampje vast zit. Bij het echte inbakeren moet inderdaad eerst overleg gepleegd worden over mogelijke afwijkingen in de stand van de heupjes.

De tip om haar overdag wat vaker wakker te houden is er ook één om zeker uit te proberen. Probeer het dag/nacht ritme te manipuleren.

Succes er mee.

Groetjes Fonske.

Hi,

Misschien een overbodige tip en doe je t allang(ik ken t speentjes-probleem ook haha), maar doe je al een doek(je) door de ring van de speen? Die kun je zo neerleggen dat je baby de speen in haar mond houdt (kijk uit dat je geen neusgaatjes blokkeert!);de speen ligt dan als het ware op een 'propje'en blijft zo in de buurt van haar mondje. Helemaal waterdicht is t niet, lukt meestal niet gelijk, maar vaak wel!
Lekker de laatste voeding in een warme wikkeldoek kan ook helpen; zo doezelen ze weg en kun je haar voorzichting in bed leggen
Kijk uit voor die buikligging (ivm wiegendood)!

Succes meid!

Groetjes Bolbuikie

Lieve Ouders,

Ik kom naar jullie als een klein, onvolgroeid wezentje. Toch heb ik nu al mijn eigen, unieke persoonlijkheid. Eens zal ik mijn vleugels in de wijde wereld uitslaan en op mijn eigen benen leren staan. Geniet dagelijks van mijn aanwezigheid.

1) Gun jezelf de tijd om uit te vissen wie ik ben, hoe ik mij van jullie onderscheid en wat ik jullie kan geven.
2) Geef me alstublieft eten als ik honger heb. In jouw buik, mama, wist ik immers niet wat honger was. Ik heb geen besef van tijd of uren.
3) Hou me alstublieft dicht tegen je aan, knuffel me, streel me, kus me, vertel mij lieve verhaaltjes. In jouw buik, mama, voelde ik me altijd gedragen. Ik was daar nooit alleen.
4) Ik hoop dat jullie niet al te ontgoocheld zijn als ik niet de perfecte baby uit jullie dromen ben. En wees mild voor jezelf, als jullie niet zo perfect zijn als jullie wel wilden.
5) Verwacht niet te veel van een pasgeboren baby, verwacht niet te veel van kersverse ouders. Geef ons allen 6 weken, zogezegd als geboortegeschenk. Zes weken voor mij om mijn ritme te vinden en zes weken voor jullie om me echt in jullie leven op te nemen.
6) Vergeef het me als ik veel huil. Heb alstublieft geduld met mij. Ik zal steeds minder huilen en ik beloof jullie dat ik jullie blij zal maken met mijn gezelschap.
7) Als jullie goed naar me kijken, zullen jullie zien hoe jullie me kunnen troosten en wat mij tevreden maakt. Ik kan immers zonder woorden spreken. Ik ben echt geen kleine tiran die jullie leven wil verknallen. Maar huilen is nu eenmaal de enige manier om te zeggen dat er iets scheelt.
8) Denk eraan dat ik al sterk en taai ben. Ik kan best tegen de fouten die jullie in het begin bij gebrek aan ervaring zullen maken. Als jullie van me houden, kan er eigenlijk niets mis gaan.
9) Vergeet alstublieft niet, goed voor jezelf te zorgen. Zorg voor gezond eten, rust en beweging, zodat jullie energiek en sterk zijn in de momenten die we samen doorbrengen. Probeer onderscheid te maken tussen “belangrijk” en “onbelangrijk” en laat jullie door niets of niemand opjagen. Dan zullen jullie veel intenser van mij kunnen genieten.
10) En zorg vooral goed voor jullie onderlinge relatie, want die is mijn voedingsbodem en toont mij hoe je kunt houden van andere mensen.

Al heb ik jullie leven nu in de war gebracht, vergeet niet dat deze hectische periode voorbijgaat.
Ik dank jullie allen, jullie kind!

Terug
Bovenaan