Helpp!!wie heeft er tips???

hallo
ik heb een prachtige zoon van 10 maanden oud!!
Milan heeft altijd ingebakert gelegen...en na 6 maanden mee gestopt en overgegaan op heel vast instoppen zodat zen armpjes beneden de dekens blijven zeg maar
maar nu sinds een dikke week wil hij dat niet meer.en kreeg ik als tip om hem gewoon in een slaapzak los in bed te leggen
zo gezegd zo gedaan..
Maar hij gaat rechtop in bed zitten..kletsen spelen ed..
dus ik ga als hij dan jengelig wordt naar boven om hem weer op zen ruggetje te leggen..fopje te geven...
maar hij doet van alles maar slapen ho maar..terwijl hij wel echt heel moe is???

wat kan ik hier nou aan doen??????

heel graag jullie tips??

groetes mama van Milan

Hai mama van Milan,

Het is moeilijk maar soms moet je hem laten gaan. Jayden (9mnd) gaat ook vaak spelen in zn bed (soms midden in de nacht), maar valt op een gegeven moment vanzelf in slaap. In het begin ging ik naar hem toe en dan ging hij helemaal niet meer slapen.
Mss helpt het als jullie een vast ritueel doen als hij naar bed moet. Tandjes poetsen, boekje lezen en dan naar bed met een muziekje aan.
Jayden gaat nu nog vaak huilen en staan, maar dan leg ik hem toch steeds weer neer. En valt uiteindelijk in slaap. Je moet vaak even volhouden, maar op een gegeven moment weten ze dan dat het tijd is om te slapen en niet te spelen.

Groeten, Mariëlla

Dat zou ook mijn aanpak zijn. Mijn dochter (nu 2jr 4 mnd) heeft periodes dat ze nadat we haar op bed hebben gelegd, nog een uur speelt, kletst en rommelt in d'r bed. Maar uiteindelijk valt ze dan wel in slaap.
Mika (nu 7 mnd) heeft sowieso vrijwel altijd een minuut of 10-20 nodig, waarin ie wat bromt en jengelt, voordat hij zich overgeeft aan de slaap. Dus als hij binnenkort ook zelf kan gaan zitten enzo, dan zal dat niet anders zijn en geven we hem die ruimte ook.
Mijn ervaring is (bij mijn kids) dat ze bepaalt niet rustiger worden als ik telkens even binnenkom. Dan worden ze alleen maar wakkerder en gaan nog harder jengelen...

Hier net zo, maudy heeft voor de nacht altijd nog even een half uur tot uur nodig om te beseffen dat ze moet slapen, tenzij ze echt heeeeel moe is, dan valt ze meteen in slaap.
Vaak hoor en zie ik haar nog rommelen in bed, draaien, speeltjes pakken, brabbelen en gillen..............zolang het geen huilen wordt...........
Hou vol, misschien heeft je kindje dit nodig om tot rust te komen en constant storen helpt daar niet bij...........nieuwe prikkels enzo.........
Alleen als maudy echt huilt, en geloof me ze kan ook niet echt huilen, dan ga ik haar troosten, maar anders laat ik haar lekker aanrommelen..........

Ik heb mijn dochter (bijna 10 maanden) eigenlijk nog steeds in haar Puckababy (inbaker)slaapzak, want ze blijft maar maaien met die armpjes!!!!
Ik heb geprobeerd om haar met een gewone slaapzak te laten slapen, maar dat werd 1 groot drama...... Dus ik kan je helaas geen tips geven.....

Gaat het inmiddels beter? zo ja wat heb je precies gedaan?

Groetjes, Natalie

Terug
Bovenaan