HELPP!! Wisseling van cyclusduur, hoe vind ik mijn ei weer?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Sinds kort ben ik gestopt met de pil, ik gebruik de pil inmiddels alweer 9 jaar en heb altijd de zelfde gelijke cyclus gehad, echter nu ik gestopt ben met de pil ben ik ipv 13 februari ongesteld(28dagen cyclus) nu al op 8 februari ongesteld... helaas dus nog niet zwanger, natuurlijk zou dat ook wl erg snel zijn in één keer raak(!) maar ik was wel misselijk en paar andere kwaaltjes dus toch ff getwijfeld.

MAAR: wat mijn vraag nu uit eindelijk is...
Hoe vind ik nu mijn eisprong nu mijn cyclus veranderd is? Moet ik me dan toch houden aan de dag dat ik eindelijk ongesteld zou worden? (de 13e dus) of moet ik nu gaan tellen van de 8e (dus de dag dat ik uiteindelijk al ongesteld ben geworden!)

HEEEEELLLLLLPPPP HIHIHIhihi!!

Heyhoi,
Ik had met de pil altijd een cyclus van 29 dagen en nu zonder pil 33 dagen in ronde 1, 12 febr is als het goed is mijn NOD en dan heb ik weer een cyclus van 33 dagen gehad. Zover ik het hem begrepen reken je altijd van de eerste dag dat je ongesteld bent. Ik heb dan de zelfde aantal dagen als de vorige cyclus genomen en de aantal dagen met de pil. Dusse tussen 29 en 33 dagen en op veel sites kan je dan uitrekening wanneer je ei-sprong is en tussen die dagen hebben we geklust. Ik heb hem deze rond ook gevoeld, dus toen extra geklust. Snap je het nog? Haha....
Het is altijd lastig in het begin, ik heb voor mezelf een excelbestandje gemaakt en daar houd ik alles op bij.
Succes!
Liefs Rianne

haha ik snap het nog hoor!
Ik had zelf al een klein agendatje gekocht waar ik voor de komende 2 maanden had ingeschreven, maar dat veranderd nu dus! Ja met pil had ik altijd cyclus van 28 dagen, nu zonder pil (dit is dan me eerste keer ongi zonder de pil) 23 dagen dan?? HHmm best wel kort hahhaa... Oke, aj ik heb zo'n metertje bij mijn ovu testen gekregen....

ik voel het niet, en ben er ook nooit mee bezig geweest hoe het precies zit dus leek mij slim om die testen in huis te halen.

Dus ik moet dus vanaf vandaag weer gaan tellen en dan doe jij het zo dat je tussen de 23 en 28 dagen cyclus in gaat zitten... Is het niet slimmer om dan de 23 dagen cyclus aan te houden, en vanaf daar rond die eisprong de testen te starten?

Nou ik ga ff puzelen weer hihi,,
Jij ook succes,
Liefs Mandy

Hoi Als je echt zeker wilt zijn, kun je ovulatietesten gaan gebruiken.

Succes

Op www.mijnkalender.net kun je het heel mooi bijhouden. Hoef je niet bang te zijn dat iemand in je agenda kijkt. Deze berekent wanneer ongeveer je je ovu en menstruatie kunt verwachten.
Verder opletten op lichaamssignalen. Als je steken in je schaamstreek voelt, kan dit eventueel op een eisprong duiden. En als je meer afschijding hebt dan komt je eisprong er meestal ook aan.
Verwacht niet dat je gelijk zwanger bent na de pil, bij mij duurde het 9 maanden.

Succes en hopelijk is het snel raak!

Liefs Vissen, nu bijna 5 weken zwanger!

Hoi Mandy,
In het begin is het lastig, maar je houdt altijd de eerste dag aan van je menstruatie. In dit geval dus de 8e februari. Dan ga je voor komende cyclus dus uit van dezelfde aantal dagen als afgelopen cyclus. Dan kan het best zijn dat je komende keer weer een andere cycluslengte hebt, maar hoe langer je het bij houdt, hoe makkelijker het wordt. Ook met ovutesten kan je het beste uitgaan van de keer ervoor met een ruime marge... die cyclus die je had met de pil is niet natuurlijk en zegt dus eigenlijk helemaal niets over je cycluslengte. Het is maar een gemiddelde dat min of meer overeenkomt met de cycluslengte van "de gemiddelde vrouw". Niemand is gemiddeld...
Succes!

Esk (22wk6d)

Ovulatietesten zijn een uitkomst! En mocht je daar nog niet mee uitkomen, dan zou ik een afspraak maken met een gynacaloog.

Succes!

Volgens mij kun je pas na drie maanden spreken van een gemiddelde cyclusduur. Sowieso de eerste maand moet de hele huishouding weer op gang komen. Dat je dan niet precies na 28 dagen ongesteld wordt is ook niet meer dan normaal.

Terug
Bovenaan