Helppp 5 weken zwanger op vakantie naar egypte

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik weet sinds kort dat we zwanger zijn. Door de blijdschap en blijheid was ik beetje vergeten dat we een vakantie al 2 maanden geleden gepland hadden naar Egypte op 20 februari. Tegen die tijd bengin ik aan week 8 denk ik . Ik weet niet zo goed wat te doen nu. Mijn man en ik hebben druk bestaan met het runnen van een restaurant en een vakantie nu zou echt heerlijk zijn. Nog even voor de nieuwe spruit er is. Alleen egypte heb ik wel vraagteken bij. Dit is overigens niet de eerste keer daarnaartoe we zijn al super vaak geweest dit is wel de 10 de of 11de keer.  Maar ja wel de eerste keer zwanger ?</p><p>Heeft iemand van jullie hier ervaring mee aub</p>

Hoi Hanna,
Ik ben zelf met 7 weken op 'vakantie' (lees zendingsreis) naar Kenia geweest, wij waren bij Locals thuis en dat ging prima. Al was ik wel veel misselijk van de geuren, ze kookten op open vuur in huis, dus dat vond ik wel lastig.
Ik weet niet of je in een resort zit? Als dit wel het geval is, maakt het een stuk makkelijker! Daar is vaak alles goed schoon. Wel moet je  kwa eten zou je wel iets meer moeten opletten met wat je wel en niet mag (kijk gewoon de nederlandse lijst) en kies dan dingen die je wel mag! Veel fruit bijvoorbeeld. Dat heb ik veel gegeten in Kenia. Kijk uit met vlees, maja dat is hier in Ned ook zo.
Water is sowiso een ding, maar dat is altijd wanneer je op vakantie bent. Je moet met flessen water letten op het etiquet of er ook veel chloor in het water verwerkt zit. In kenia was dit wel het geval en dronken wij altijd DASANI water, in dit water zit het minste Chloor, maar dat kan in Egypte wel anders zijn.
Ik weet niet precies waar je je zorgen over maakt? Dan zou ik wat gerichter tips kunnen geven. :)
Ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt! Groetjes,

Waar ik bang voor ben, in december zijn we nog geweest naar dezelfde streek en tien heeft mijn schoonvader de reisziekte opgelopen. Hij had koorts en constant de diaree hij was ook 5 a 6 kilo afgevallen..
Dus ja bang voor dit bacterie oplopen 

Hm, ja lastig.
Ik had diaree toen ik terug kwam.. 7 dagen lang. Maar ik heb verder niks ergs aan over gehouden. Baby is super gezond. Ik had gelukkig geen koorts, dat maakt natuurlijk wel uit.
Ik snap wel dat je daar bang voor bent, maar er zijn maar weinig mensen die echt een reisziekte oplopen. Als je voorzichtig genoeg bent en geen eten van eet tentjes buiten je resort gaat eten. Dan zal het heel erg meevallen!

Ja ik moet er niet aan denken dat ik iets oploop hoor heb er nunu best wel zenuwen van. We zitten in 5 sterren hotel dus dat is op zich wel fijn maar toch dat stemmetje in mijn  achterhoofd. 

Ja ik moet er niet aan denken dat ik iets oploop hoor heb er nunu best wel zenuwen van. We zitten in 5 sterren hotel dus dat is op zich wel fijn maar toch dat stemmetje in mijn  achterhoofd. 

Terug
Bovenaan