helppp

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik lees hier wel heel vaak maar schrijf bijna nooit iets. Maar nu graag jullie hulp.
Onze dochter poept vandaag redelijk vaak. Waarom ??
Nu krijgt ze hele rode plekken rond de billen. Wat is dat ?

groet P_R

Zitten er misschien tandjes aan te komen? Dan krijgen ze ook luieruitslag en is het poepen anders.

idd daar sluit ik me bij aan..... Doet je kleine ook vaak snel de handen in de mond, of snel naar speelgoed hapt? Er is speciaal spul van vsm verkrijgbaar voor tandjes gewoon  bij de drogist te verkrijgen......

En (beetje nieuwgierig) zo ja, enig idee welke eerst komt?
Bij Joshua komen de hoektanden eerst.... en ik las hier dat wel meer kindjes de hoektandjes eerst komen, terwijl 20 jaar geleden toch meer de voortanden eerst kwamen....

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi dames

Bedankt voor jullie reactie. Mijn moeder zat ook inderdaad aan tandjes te denken. Alles verdwijnt in de mond. En dan heel hard de kaken op elkaar.
We gaan morgen inderdaad iets homeopathisch kopen en hopen dat ze dan weer snel pijnvrij is. Hoort erbij maar wel super zielig. Ze is van 1 maart dus nu net 5.5 maand.

groetjes P_R

Hoi,

Wanneer ze last krijgen van luieruitslag vanwege het krijgen van tandjes (de ontlasting is dan ook vaak vrij zuur en bijt erin) en het is open moet je er geen sudocrem opsmeren maar talkpoeder of maizena. Dat droogt namelijk uit.
Ik vind dat helemaal zielig, dat de billetjes zo open zijn. Dan durven ze soms zelfs niet eens te zitten!  

Succes!

inderdaad sudocreme smeren, op de rode plekken, het verlicht direct, want de rode billetjes voeln niet fijn voor je kleintje.

hoi, mijn dochtertje krijgt ook (haar derde!) tandjes, ik gebruik dentinox, dat smeer je op de plekken waar het pijn doet in de mond. Dat kun je wel zien aan dat het wat dikker is op die plekken. Het helpt wel vind ik. Je kunt het halen bij de drogist. En verder geef ik haar af en toe een paracetamol zetpil. Dat werkt echt supergoed!

Hoop dat je er wat aan hebt.

chamodent is denk ik wat je bedoelde met het homeopathische middeltje. Dat kan je samen met dentinox gebruiken. Wij doen de chamodent overdag een aantal keren en als hij er 's nachts last van lijkt te hebben, kan dentinox dus ook.

Terug
Bovenaan