HELPPPP het drammen gaat beginnen!!!!!!!!

Hallo moeders........
Ja ja het is zover,Mijn zoon is nu 9 maanden oud.
Leuk,hij loopt wat aan de tafel, speelt wat meer enz enz.
Maar hij begint nu dus ook te drammen en kijken of hij zn zin krijgt.
De box,5 min. en meneer wil eruit. Laat dit dan ook ff horen....
Aankleden wil meneertje niet, verschonen idem dito.
Het is schreeuwen en huilen....maar vaak ook op op een dwingende manier. Dus ik merk dat het niet gewon huilen is, maar echt drammen.
Ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan, soms negeer ik hem.
Andere keer zeg ik op een boze toon dat mama dit niet leuk vindt en gisteren heb ik hem ff in zn bed gezet om af te koelen. Na 5 min.werd hij wat rustiger en heb ik hem eruit gehaald en het weer "goed"gemaakt.
Hoe gaan jullie hier mee om, 9 maanden,dus hoemoet je "straffen" en of laten merken dat je het niet eens bent met zijn gedrag. Of is het een fase en moet ik ff op mn tanden bijten????

                                                                                      Groetjes Lola.......

Ps: de fase van alleen bij mama zijn is ook aangebroken,mama kan niks doen,want zoon lief hangt aan haar benen......haha
 
Wat herkenbaar en wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die zich
hier onmachtig in voelt. Niet dat ik jou dit gun hoor.......! Ik zit
eigenlijk met hetzelfde en mijn zoon is bijna 10 maanden. Ook het eten
gaat niet meer zo soepel, als meneer geen zin meer heeft houdt hij zijn
mond stijf dicht of gaat met zijn handen zwaaien als de lepel in de
buurt van de mond komt, met als gevolg dat alles onder zit. Laten we
hopen dat het een fase is en dat het "over waait". Ik heb op dit moment
geen handvaten voor je, sorry. Ik houdt jou stukje nu wel in de gaten
voor het geval er wel iemand is die het wiel heeft uitgevonden. Ik wil
je heel veel succes wensen in deze fase van je zoon en ik leef met je
mee.



Groetjes

 
Hoi

Ook heel herkenbaar voor ons onze zoon is 8,5 maand, hij wil het liefst voortdurend bezig gehouden worden, als ik even van hem wegloop is het zeurderig huilen geblazen.
Meestal wacht ik totdat hij uit gehuild is voordat ik weer naar hem toe ga(meestal duurt dit maar even).
Geen idee of het werkt, maar het is in ieder geval iets.
Desondanks is hij een heerlijk kereltje hoor!
Succes
 
Hallo Lola,



Mijn zoontje is 10 maand en is ook z'n mama en papa aan het uit testen.
Hij weet donders goed dat hij aan bepaalde dingen niet mag komen en
weet ook wat nee is. En als hij dan ergens naar toe gaat en ik zeg nee,
dan kijkt hij me aan met een gezicht van "o nee??" En gaat er dan heel
snel naar toe. Dan haal ik hem er maar weer weg en zeg dat dat niet
mag. Maar het helpt niet.

Met het aan kleden en verschonen is het tegenwoordig ook een ramp. Wat
ik doe is hem een tubbe tandpasta geven of de fles bodylotion. Dingen
die hij eigenlijk niet mag hebben. Dit werkt tot nu toe wel.



Ik weet ook niet hoe je een kindje van deze leeftijd moet "straffen".
Ik wil hem ook niet elke keer in de box doen want dan wordt dat een
straf plek en dat is niet de bedoeling.

Sorry aan mijn verhaal heb je ook niet veel dus. Alleen dat je niet de enige bent met dit "probleem".



Groetjes Marije


 
Nou, ik vrees dat je aan mij ook niet veel hebt maar ik heb het ook!! Mijn kleine vent is nu een jaar en is een echte dondersteen..  Ik probeer me maar voor te houden dat er nog geen kwaad in zit  en dat hij gewoon niet weet wat ie doet.. Vooral als ie bijvoorbeeld wild doet en me schopt ofzo.. Verder kan je tot ze een stuk ouder zijn niet meer doen als de toon van je stem veranderen en proberen op die manier duidelijk te maken dat je het niet leuk vind wat ie doet.. Maar het blijft lastig.. Want ik heb vaak het gevoel van; ik moet het toch aan zn verstand brengen dat ie fout is of dat ie iets niet mag.. Maar ik hou me er toch maar aan vast dat dat gewoon nog niet echt kan.. Dus ik hoop dat het voorbij gaat.. En dat het ''communiceren'' makkelijker wordt.. Succes!!

groetjes marianne
 
Hoi medemama's,

Een kindje straffen op deze leeftijd heeft nog totaal geen zin. Ze kunnen nog niet het verband leggen tussen de 'straf' en het 'vergrijp'.

Wel kun je alvast beginnen met het oefenen van 'ja' en 'nee', en 'mag niet'. Deze dingen zeg je dan consequent bij dingen die niet mogen. Zorg wel dat je selectief bent, want als je bij alles 'nee' gaat roepen, is je kindje hier later niet meer van onder de indruk.

Verder kun je nu nog niet verwachten dat je kindje reageert op 'nee'. Dus als je kindje bijvoorbeeld naar de plant kruipt en de aarde wil eten, kun je rustig zeggen 'nee, mag niet' en dan moet je zelf je kindje weghalen (en bijvoorbeeld afleiden met iets anders). En dan hem natuurlijk de hemel inprijzen! (ookal haal je hem zelf weg). Zo leert je kindje dat hij beloond wordt als hij naar je 'luistert'.

Maar echt luisteren kunnen ze op deze leeftijd dus niet, daar moet je echt bij helpen.

Verder:
- Probeer zoveel mogelijk negatief gedrag te negeren en positief gedrag te belonen.
- En over het weigeren van eten kan ik alleen maar zeggen: geen strijd van maken. Laat maar even een tijdje en dan komt het vanzelf wel wel.
- Een kindje van rond deze leeftijd zit in de eenkennigheidsfase en is bang dat hij verlaten wordt -dus jammeren/ zeuren als je de kamer uit dreigt te gaan.Dit is normaal!  Blijf tegen hem praten als je de kamer uit bent. Blijf kort weg, speel kiekeboe, dan leert je kindje dat je weer terugkomt.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Groetjes!
 
Hoi,

Heel herkenbaar allemaal. Mijn zoontje is bijna een jaar, maar hij probeert ons nu echt goed uit. Als je Nee zegt gaat hij lachen en het weer doen. Als ik boos word gaat hij zitten en zwaait hij met zijn vingertje. Dat heeft hij mij zien doen (heel confronterend, maar ook wel weer om te lachen).

Ik weet dat het geen zin heeft, maar ik begin eerst met weghalen, doet hij het dan weer dan krijgt hij een waarschuwing dat ik hem in de box zet en doet hij het dan weer, dan gaat hij ook echt een paar minuutjes in de box. Dat snapt hij nu nog niet, maar dat komt wel. In elk geval consequent zijn. Dat vind ik nog wel eens moeilijk.

Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan