helpppp

hoi dames zit met een probleem. Dit keer gaat het niet om mijn meisie maar om mij. 3 maanden na mijn bevalling heb ik zo een vreselijke haar uitval het is gewoonniet normaal meer. Als ik slaap zit ik zelfs helemaal onder de haren die op het kussen danblijven. Het is gewoon zo erg dat ik gewoon al kalen plekken begin te zien en ik be pas 19 bijna 20. Ik wil niet kaal worden!! Heeft iemand er ervaring mee en weten jullie of het over gaat hoe lang het duurt en tips. alvast bedankt!!
 
nou het enige dat ik weet is dat je tijdens je zwangerschap minder haar verliest en dus na de geboorte van je kindje meer haren dan anders verliest maar zoveel, dat weet ik ook niet. Weet je kapper toevallig niets.

Groetjes en succes,
Carla
 
Hoi Karima.
Ik ben ook ruim 3 maanden geleden bevallen en heb ook al een aantal weken erge haaruitval. Voor m'n zwangerschap verloor ik (vooral met haaruitwassen) al best wel veel haar, daarentegen in mijn zwangerschap totaal niet! Het schijnt heel normaal te zijn, inderdaad meestal vanaf 3 maanden na de bevalling en het kan nog wel even duren, schijnt met de hormoonhuishouding te maken te hebben. Maar als je zegt dat je echt grote kale plekken ziet dan zou ik misschien voor de zekerheid toch even de huisarts laten kijken!
 
Na de geboorte van mijn eerste heb ik mijn lange haren uit pure wanhoop kort laten knippen. Nu, na de geboorte van de tweede zei de verloskundige bij het geven van het vitamine K-recept en het advies over het geven van vitamine D druppels aan de baby: en... vergeet je zelf ook niet om vitamine D te slikken i.v.m. het geven van borstvoeding én eventuele haaruitval?!
Ik ben meteen gaan slikken en...... geen centje pijn meer met mijn - inmiddels aangegroeide - lange lokken!
 
Hai,

Ik weet dat haaruitval normaal is na een zwangerschap maar erg zijn grenzen. Als het echt heel erg is en je voelt je moe, sloom of zelfs depressief dan zou ik als ik jou was vragen bij de huisarts of je schildklier kan worden nagekeken. Deze kan soms ook na een zwangerschap ontregeld worden en je voorkomt een hoop ellende als je daar op tijd bij bent. Gewoon doen!

Groetjes Afrika
 
Terug
Bovenaan