Helpppppp

HAllo moeders,
Ik weet het even niet meer
Mijn dochterzit op 5 flesen van 150 cc met 5 scheppen. Nu is het zo dat ik har echt om de 4 uur moet wakker maken, doe ik dit niet dan komt ze maar op 4 flessen per dag en een nachtvoeding. Ik maak haar dus echt wakker. Ze komt 's nachts nog wel rond een uur of 4 geef haar dan 60 cc. Wat was het nou vannacht dan is ze wakker en wil dan spelen ipv drinken dus echt honger heeft ze niet. Heb na 20 cc de fles eruit gehaald en haar terug gelegd in bed. Moest haar vanmorfgen wakker maken om 8.15.
Is dit wel vaker zo bij babay's van 7,5 week?

Hebben jullie tips? En dit ook meegemaakt? Ik heb liever dat ze zelf komt maar ja dan zit ik op 4 flessen en dat is erg wienig voor voor iemand van 7,5 week.

Helppppp
 
Hoi,
Kan me voorstellen dat dit een beetje een vervelende situatie is.
Mijn zoon is ook zo'n slaapkop.
Ik heb hem op een gegeven moment laten slapen tot hij uit zichzelf wakker werd. Bij de nachtvoeding dan he? Overdag maakte ik hem wel wakker. Het kan dan zijn dat ze al na een of twee dagen doorslaapt en geen nachtvoeding meer wil. Ze is nu 7,5 week en je hebt baby's die al na 3 weken geen nachtvoeding meer nodig hebben. Dan ga je overdag de tijden van de 5 flessen wat aanpassen zodat ze er toch 5 krijgt. Ze is inderdaad nog een beetje jong voor 4 flessen. Maar je dochter geeft zelf aan wat ze eten wil en wat niet. Ze zal ook de regeldagen nog wel krijgen. Mijn advies is dus om haar 'snachts gewoon te laten slapen omdat ze het dus ook niet meer helemaal opdrinkt.
Sterkte ermee en ga af op je gevoel.
Het cb kan misschien ook nog helpen.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi,
Is het niet zo dat ze de dag en de nacht gedeeltelijk omdraaid? Omdat ik uit je verhaal begrijp dat ze 's nachts om 4 uur komt en op de dag moet je haar wakker maken. Mischien slaapt ze op de dag juist wel te veel.
 
Klopt wel denk ik wat Michelle zegt .. alleen als ze overdag slapen, hebben ze dat kennelijk nodig.
Ik kreeg het advies van het consultatiebureau dat voor mijn zoontje overdag en 's avonds niet langer dan 4 uur tussen elke voeding mocht laten zitten (dus ook gewoon wakker maken als het moet) en de nacht afwachten. Als hij 's nachts nog komt, dan mag ik hem na die voeding ook gewoon laten liggen tot hij het zelf weer aangeeft. Dus als hij om 3 uur 's nachts komt en daarna pas weer om 9.00 uur bijvoorbeeld, dan is dat goed, maar dan vanaf 9.00 uur weer maximaal 4 uur tussen elke voeding. Uiteindelijk krijgen ze dan vanzelf het ritme te pakken en slapen ze een hele nacht door tot bijv. de volgende ochtend 7 uur en dan heb je een goed ritme te pakken hoor. Succes !
 
Terug
Bovenaan