helpppppppp mijn dochtertje van 2 1/2 wil niet meer eten

Wie kan mij helpen??!!!

ik heb een dochtertje van 2 en half jaar en die wil sinds eergisteren niet goed mee eten .
Ze eet normaal gesproken gewoon met de pot mee ,maar als haar bordje niet helemaal leeg was kreeg ze te vervangen van dat beetje wat ze liet staan ook een flesje opvolgmelk.
Nu moet ik er wel even bij zeggen dat ze voorheen (2 mnd geleden) wel een middagdutje deed en daarna ook 2 keer ziek is geweest door een virusje (niet willen eten overgeven diaree)
Dat was uiteindelijk over en at ze ook weer normaal.
Nu zijn we een dagje naar oma geweest en die dag erna naar het zwembad.
Kan het zijn dat ze uit haar ritme is ??

Ze is overigens ook een beetje verkouden ,misschien een keelpijntje???? of de leefttijd (wat ik niet denk )  waardoor ze geen flesje of eten wilt???

Ik ben radeloos als ik de huisarts bel dan krijg ik alleen maar te horen NOU ALS ZE DRINKT IS HET GOED !!!

Maar ik ben van mijn kleine spruit gewent dat ze een hele goede eter is

WIE KAN MIJ HELPEN !!!!!!

 
Welkom in de wereld die 'peuterpuberteit' heet. Geloof me, het is een fase. On zoontje is ook 2,5 en die eet al een jaar niet goed (lees: slecht). Hij is ongeveer 90 cm. lang en hij weegt nog GEEN 10 kilo. Ik heb daarover al eens een topic geplaatst en vanaf toen tot nu is hij nog steeds  geen grammetje aangekomen. Hij is ook ziek geweest (heerst nu he...) dus dat werkt ook niet in het voordeel. Opdringen heeft geen zin, dan gaat het ze alleen maar meer tegenstaan. Gewoon negeren en inderdaad, de dokter heeft gelijk: zolang ze wel drinken is het goed. Na een paar dagen hebben ze ineens weer honger en dan eten ze weer een dag of twee goed. En dan begint het weer van voor af aan. Een heel gedoe, maar het hoort er echt bij. Kijk maar eens verder op dit forum, ook bij het kopje 'voeding' onder '2-3 jaar' en je zult niet anders lezen! Sterkte en helaas... join the club!

Groet,

Anouk
 
hoi