helpppppppp mijn dochtertje van 2 1/2 wil niet meer eten

Wie kan mij helpen??!!!

ik heb een dochtertje van 2 en half jaar en die wil sinds eergisteren niet goed mee eten .
Ze eet normaal gesproken gewoon met de pot mee ,maar als haar bordje niet helemaal leeg was kreeg ze te vervangen van dat beetje wat ze liet staan ook een flesje opvolgmelk.
Nu moet ik er wel even bij zeggen dat ze voorheen (2 mnd geleden) wel een middagdutje deed en daarna ook 2 keer ziek is geweest door een virusje (niet willen eten overgeven diaree)
Dat was uiteindelijk over en at ze ook weer normaal.
Nu zijn we een dagje naar oma geweest en die dag erna naar het zwembad.
Kan het zijn dat ze uit haar ritme is ??

Ze is overigens ook een beetje verkouden ,misschien een keelpijntje???? of de leefttijd (wat ik niet denk )  waardoor ze geen flesje of eten wilt???

Ik ben radeloos als ik de huisarts bel dan krijg ik alleen maar te horen NOU ALS ZE DRINKT IS HET GOED !!!

Maar ik ben van mijn kleine spruit gewent dat ze een hele goede eter is

WIE KAN MIJ HELPEN !!!!!!

 
Welkom in de wereld die 'peuterpuberteit' heet. Geloof me, het is een fase. On zoontje is ook 2,5 en die eet al een jaar niet goed (lees: slecht). Hij is ongeveer 90 cm. lang en hij weegt nog GEEN 10 kilo. Ik heb daarover al eens een topic geplaatst en vanaf toen tot nu is hij nog steeds  geen grammetje aangekomen. Hij is ook ziek geweest (heerst nu he...) dus dat werkt ook niet in het voordeel. Opdringen heeft geen zin, dan gaat het ze alleen maar meer tegenstaan. Gewoon negeren en inderdaad, de dokter heeft gelijk: zolang ze wel drinken is het goed. Na een paar dagen hebben ze ineens weer honger en dan eten ze weer een dag of twee goed. En dan begint het weer van voor af aan. Een heel gedoe, maar het hoort er echt bij. Kijk maar eens verder op dit forum, ook bij het kopje 'voeding' onder '2-3 jaar' en je zult niet anders lezen! Sterkte en helaas... join the club!

Groet,

Anouk
 
hoi

ik heb ook zo'n grote eter in huis een meid van bijna 2, en als die een dag wat slechter eet als normaal ben ik ook helemaal van slag want dat ben ik niet gewend.
Aan dingen als opvolg melk ter compensatie hebben wij nooit gedaanals ze een dag minder trek had of niet lekker was dan at ze de volgende dag wel weer beter.

En wat is minder eten? je hebt niet altijd evenveel trek en hin dus ook niet, je moet je er niet al te druk over maken denk ik. Ze groeien minder etc hoe drukker jij je maakt hoe mooier zij het gaan vinden.
Probeer gewoon eens wat minder op d'r bord te doen eet ze dat op prima ze geeft zelf wel aan of ze nog wat meer wil wil ze niet meer geen probleem toetje ( Yogurt ) en klaar
Eet ze het ook niet op en heeft ze wel voldoende fruit en etc op laten waaien als ze honger heeft komt ze echt wel
Teminste is mijn ervaring geef het niet te veel aandacht dat vinden ze mooi geen ruzie om maken dat soort dingen ik zou wel de opvolg melk niet meer geven na het eten
En kijken hoe laat ze haar laatste tussendoortje en drinken krijgt dat kan van te voren ook nog te veel vullen

Oja mijn nichtje nu 4 jaar heeft 2jaar lang d'r avondeten geweigerd ook al luste ze alles sinds kort eet ze weer normaal
Veel sterkte ermee het zal vast wel goed komen zo min mogelijk reageren als d'r bordje vol blijft en leuk doen als ze hem op heeft zo blijft eten gezellig!!!
groetjes martine
 
mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden en heeft ook een periode gehad dat ze niet wou eten we hebben echt van alles geprobeerd lief blijven boos worden op de gang zetten iets lekkers beloven en noem maar op maar dat hielp echt niet tot ik na een paar weken zoiets had van nou prima wil je niet eten zet ik ook niets voor je op tafel geen bordje geen bestek en geen drinken toen ik riep dat het eten klaar was kwam ze braaf aanlopen en ging samen met ons aantafel zitten en was ze heel erg boos dat er voor haar niets stond en ik zei tegen haar jij wou toch niet eten dan hoef ik vvoor jouw ook niets op tafel te zetten en vanaf de dag erna at ze weer vrolijk mee wij waren dolblij want we maakten er ons net als jij erg veel zorgen om ik hoop voor jullie dat het snel over gaat success ermee en misschien heb je hier wat aan
 
Die van mij is nog lang geen 2,5, anderhalf is ie, maar hij weigert sinds 10 weken om warm te eten! Dus drie dagen is nog niet zo lang....
Wij maken er ook geen strijd van. Hij is heel duidelijk, nee is nee. Vlees eet ie wel en yogurt. z'on twee keer in de week eet ie groente erbij.
Erg frustrerend, want het maakt het avondeten er niet leuker op !
 
Hoi!

In juni van dit jaar hebben wij een jubileum, niet een waar we erg blij mee zijn. Dan is het een jaar geleden dat onze zoon voor het laatst warm heeft gegeten. Ik heb al van alles geprobeerd, van chantage tot dwingen, aan tafel blijven tot hij eet. Niets hielp, en daarom kies ik voor de lieve vrede en gezelligheid aan tafel. Ik zorg dat hij iedere dag wat fruit krijgt en een viatminepil. Daarnaast heb ik puur vruchtensap voor hem in huis. Ook kijk ik naar produkten die extra vitaminen voor kinderen bevatten, zoal de smeerkaas van goudkuipje. Mijn zoontje (nu 2,5 jaar) groeit goed; 14,5 kilo en zo'n 95 cm lang. Hij is ook niet vaak ziek, dus echt zorgen maak ik me niet meer. Maar dat heb ik echt wel gedaan hoor. Wie wil nu niet dat zijn kind lekker aardappels en groente eet? Bij mijn zoon is het geen kwestie van niet lusten, hij weigert gewoon. Zodra er ook maar 1 stukje in zijn mond komt, gaat hij kokhalzen, hij wekt het gewoon op.   Iets vervangends krijgt hij niet van mij. Hetis mee-etenmet de pot en anders niets.
Ik heb de hoop dat het ooit nog goed gaat komen. En zolang hij goed groeit en gezond blijft...

Succes in ieder geval
Yvet
 
Terug
Bovenaan