HELPPPPPppppppp raad gevraagd..

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

houdt het dan nooit op....?? heb ik echt de hele zwangerschap alleen maar klachten?

Oke, komt ie...
zins donderdag nacht buikpijn.. elke nacht weer..   wordt er wakker van maar het is niet erg genoeg om wakker te blijven..
vrijdag veel lopen buigen.. (nieuwe keuken schoon gemaakt..)
zaterdag voelde ik me echt niet lekker.. en zaterdag middag opeens vreselijke diarree.. gewoon (sorry) net bruin water.. en ik was die dag al 2 keer gewoon naar de wc gegaan..
hele dag dus diarree gehouden.. met buikpijn..
vannacht weer wakker en buikpijn en nu als ik mijn benen optrek voelt dat niet lekker..
en tot overmaat van ramp!!!! volgens mij heb ik een aambei.. NOG NOOIT GEHAD..
wat moet ik doen? heeft iemand raad voor mij?

Liefs Annemieke
kussss

Hoi Annemieke,

Die buikpijn kan natuurlijk heel goed komen van een virus wat ook die diarree veroorzaakt. Ook zou het kunnen dat 'harde buiken' de darmen weer wat irriteren. Als het optrekken van de benen niet goed voelt zou je wat overbelast kunnen zijn in je bekken (zeker als je veel getild en gebukt hebt). Maar ik ben geen arts, dus als je te erg twijfeld bel dan de vk. Zwangerschap gaat (bijna) altijd gepaard met klachten. Zeker je darmen hebben het vaak te voorduren, en ook buikpijn hoort daar bij. Is de buikpijn zo erg dat het niet te houden is, of komt het in golven zoals een wee, of heb je bloedverlies, bel dan!
Succes met alles,
Jelte

Hai daar.
wat betreft aambeien, er zijn cremepjes verkrijgbaar. Wel even vermelden natuurlijk dat je zwanger bent. Verder een goede tip; net voor je naar het toilet gaat even een koud washandje of zelfs een ijsklontje tegen je aambei houden. Zodoende slinkt deze en heb je minder last tijdens je toiletbezoek.
Succes ermee. En zorg ervoor dat je voor na de bevalling sowieso een creme in huis hebt, want bij het persen willen ze ook wel eens terug komen, en prettig is anders!

Terug
Bovenaan