helppppppppppppppppp weet het ff niet..

A

Anoniem

Guest
hoi hoi meiden,

ik heb dus een probleem.. mijn kleine meid bijna 4maanden nu   drinkt zeer slecht uit de fles..ik geef dus nog borstvoeding maar ik moet weer gaan werken 7jan en mevrouw moet dus wennen aan de fles maar NEEEEEEEEE soms drinkt ze gewoon maar steeds vaker is ze gewoon kei hard aan het gillen totdat ze paars aanloopt...
dus nu mijn vraag.......... wie heeft een goed idee..
ik kolf me rot en de vriezer ligt vol maar als het zo door gaat moet ik dus me ziek melden of onbetaald verlof nemen... hahaha waarschijnlijk tot dat ze 17jr is.. haha

liefs Annemieke

hoi annemieke,
ik heb er zelf geen ervaring mee maar wat ik andere moeders heb zien doen is tijdens het borstvoeden de tepel uit de mond halen en dan even het flesje proberen, dus in dezelfde houding. als je dit heel eventjes doet voordat je kindje zich kan opwinden en dan steeds vaker proberen/ steeds langer flesje erin doen vanuit borstvoedings positie. (ik leg het misschien niet zo handig uit, sorry!)
wat ik zelf wel heb gedaan bij mijn jongens is voeden met een cupje, dus een heel klein bekertje en het dan een beetje in het mondje gieten. waarschijnlijk gaat je kindje dan met haar tongetje net als een katje uit het cupje likken. misschien dat dat een goede tussen fase is dat ze wel drinkt en niet van de borst? dit gaat meestal wel met veel morsen gepaard maar is wel een eenvoudige manier van voeden als de andere mogelijkheden niet lukken
succes!

groetjes
Roos

Wat enorm vervelend, ik heb ook geen tips voor je.
Ik had van mijn kraamverzorgsters de tip gekregen om al snel af en toe een flesje aan te bieden en niet al te lang te wachten om te beginnen met afbouwen van bv en over te gaan naar fv. Ook ik ga zo weer aan het werk en kan niet gaan afkolven daar. Gelukkig is het hier allemaal heel soepel verlopen, Eva zit nu inmiddels volledig op fv en vind het heerlijk, kijkt al blij als ze het flesje ziet (vol dan he).
Misschien rijstebloem toevoegen, dat is het enige wat ik kan bedenken, die heb je ook met een vanillesmaak heb ik gezien, ik gebruik het zelf nog niet. Het mag vanaf 4 maanden las ik op de verpakking.

Groetjes Alice

Ik heb altijd begrepen dat het makkelijkst gaat als je de fles laat geven door je man of in ieder geval niet door jezelf! Bij jou wil ze de borst en wordt gefrustreerd als ze dat niet krijgt, maar als ze bij een ander ligt accepteert ze misschien wel de fles.
Manoe heeft er gelukkig niet moeilijk over gedaan, zij krijgt nu 1x per dag een flesvoeding en de rest borstvoeding. Vanaf volgende week 2x per dag flesvoeding, want over 2 weekjes moet ik weer beginnen met werken!!!

Verder geen tip van mij mijn kant, maar ik zou het wel echt proberen om eerst de fles alleen door iemand anders te laten geven... dus beginnen met een avondvoeding als flesvoeding in jouw geval.

Succes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Hoi meiden,

drama is het echt! ik heb vandaag andere fles gekocht.. heb normaal avent heb nu tippie tee (ofzo) gekocht..
Mijn vriend geeft altijd al de fles.. soms gaat het opeens echt SUPER maar laatste dagen drama..   nu dus maar hopen dat de andere fles mee op de tepel lijkt..
en anders gaat ze honger krijgen.. haha
de laatste dagen heeft ze dus gewoon ook soms een hele voeding over geslagen..
en dan dus maar na 7u weer keer de borst gegeven.. want als ze de fles zag begon ze al te gillen..
dus ja ik maak me echt zorgen!!!
ik dacht echt dat we aan 4weken wel genoeg tijd hadden..

als dit allemaal niet lukt mag mijn zus het zondag proberen.. wie weet vreemde ogen dwingen.. haha

duimen jullie voor mij..

liefs Annemieke

Terug
Bovenaan