Helpt osteopathie bij krampjes?

Hallo

Ons 7 dagen oude zoontje heeft sinds dag 2 last van krampjes, enkel 's nachts. Vuistjes ballen, beentjes optrekken, rood aanlopen, huilen,...

Heeft iemand een idee of osteopathie kan helpen tegen krampjes? Ik geef borstvoeding en drink enkele tassen venkelthee per dag, maar zonder succes.


Groetjes
Katrien
 
Hoi,

Ik ben met mijn zoontje van afgelopen oktober t/m januari onder behandeling geweest bij een osteopaat. Hij ging ivm een probleem in zijn nek. Ze (de osteopaat) kwam er ook achter dat hij een harde plek in zijn darmen had. Dit heeft ze ook behandeld en bij de laatste behandeling was die harde plek zo goed als weg.
Dus, ja een osteopaat kan je kindje behandelen voor darmkrampen. Informeer eens bij een osteopaat bij je in de buurt. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Groetjes Corina
mama van o.a. een zoontje van 4 maanden
 
Hmm ik dacht dat ik hier al op gereageert had.

Maar dan nog maar een keer:
Het kan ook zijn dat hij juist erge honger heeft.
Misschien merk je dit te laat en dan wordt hij boos/gefrustreert en kan een baby ook zijn vuisten ballen, en gaan trappelen met de beentjes.
Dit zijn dan geen krampen maar gewoon spieren die aanspannen omdat hij boos is.

Slaapt de baby bij je op de kamer?
Misschien wordt je net te laat wakker om te merken dat hij om drinken vraagt.

Ik heb verder geen ervaring met een osteopaat dus hierin kan ik geen advies geven.
 
Hallo DeeDee

Ja, zo had ik het nog niet bekeken... De baby slaapt inderdaad bij ons op de kamer. Zal het de komende nachten eens observeren of het honger is of krampjes zijn.

Bedankt voor jullie reactie en groetjes.
 
Ik had ook al gereageerd, maar m'n bericht is weg.
Volgens het voedingscentrum moet je juist niet veel venkelthee drinken!
Verder heb ik er geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan