Helse nachtjes...

<p>Hoi</p><p>Onze oudste dochter is 21 maandjes en komt de laatste weken heel veel wakker s nachts. Echt wenen, krijsen, ...verschrikkelijk. </p><p>In het begin gingen we steeds kijken, soms ook uit het bedje halen en samen in de zetel zitten  die op haar kamer staat tot ze weer rustig was en dan terugzeggen (begon ze weer te wenen) of bij ons in bed nemen (dan begon ze te brabbelen...wat dan ook niet ging want onze baby slaapt bij ons op kamer...zij is er nu 11 weken).</p><p>Dus nu laten we haar wenen.</p><p>Ik heb er veel moeite mee en ga na een tijd toch gaan kijken. Ze staat steevast met haar armen open om vastgenomen te worden, maar ik neem haar niet op. Ik knuffel haar en zeg dat we naast haar kamer slapen en ga dan weer weg. Moeilijk want dan krijst ze opnieuw.</p><p>Deze nacht was het weer van dat en heb ik haar een kleine fles melk gegeven. Alez mijn man...want de jongste werd natuurlijk ook wakker van de oudste...lap, dus mocht ik ook voeden.</p><p>Is dit een fase? Wat zou er schelen?</p><p>Ze zegt ook heel veel nee overdag, maar andere woordjes zegt ze nog niet echt. Enkel mama en papa en tutje. Wel begrijpt ze heel veel.</p><p>Ook als er visite komt nu merken we dat ze heel verlegen kan zijn en dan bij mij op schoot wilt zitten. Soms gaat ze dan toch spelen, maar soms ook niet. Ik laat het zo want wil ze ook niet pushen.</p><p>Bij ons thuis of bij oma is ze niet te houden. Niet echt een meisje meisje zal ik maar zeggen. Ze gaat ook 4 dagen naar de opvang en daar doet ze het ook goed.</p><p>Tips iem?</p><p> </p>

Wanneer is het begonnen? Is het begonnen bij de geboorte van je tweede kind? Dan zou je echt wat tijd met haar door kunnen brengen.. bijv. Een middagje naar een (binnen) speeltuin of bijv. Zwemmen, ergens mee doen aan een knutselmiddag o.i.d 
Is het begonnen met het verzetten van de klok dan zou je een beetje kunnen spelen tussen het ritme tussen de twee tijden in.. de klok is een uur terug gezet dus 3 uur is dan haar oude 4 uur, probeer dis het oude ritme op te pakken en steeds een beetje te schuiven.. bijv. Kreeg ze om 3 uur fruit, geef dat nu dan 2 uur in deze tijd.. na een paar dagen schuif je dat op naar bijv. 10 over 2 etc. En probeer haar zo weer "terug" te krijgen in een nieuw ritme..
Hoe slaapt ze overdag? Misschien indrukken van alles wat er nu gebeurd heel vermoeiend en is het goed om overdag wat extra bij te slapen.. ons dochtertje was na een druk weekend steeds helemaal overstuur maar na een extra slaapje overdag kwam ze weer in haar eigen ritme..
Doe je hetzelfde steeds s avonds bijv. Pyjama aan, tanden poetsen, boekje lezen, kus van papa en mama, knuffel in de armen, instoppen (deken even nog goed over jaar heen trekken) en dan met een welterusten groet gaan (dit is een voorbeeld maar kan dus ook anders maar wel elke dag hetzelfde).. dan weet ze op een gegeven moment wel waar ze aan toe is.
Soms is het inderdaad goed om ze te laten huilen (wenen) maar ik weet ook hoe pittig dat kan zijn.. even kijken of ze in orde is (niks op haar hoofdje o.i.d) en dan weer gaan.. op een gegeven moment geven ze op.. dan zijn ze zo moe dat ze toch in slaap vallen..
Hoop dat je wat aan mijn bericht hebt
Succes..

Kijk ze ook tv of filmpjes? Mijn dochter keek dit graag en sinds ik gestopt ben met die vele beelden en geluiden dus prikkels slaapt ze perfecte nachten en geen nachtmerries meer. Ze verwerken alles in hun slaap. 
Slaapt ze al lang alleen op haar kamer of sinds kort, het lijkt ook veel op verlatingsangst, neem haar lekker bij je zoveel mogelijk overdag en probeer een standaard waak, eet en slaapritme aan te houden. Ze houd vast van structuur.  
Sterkte en hopen op betere nachten!

Kijk ze ook tv of filmpjes? Mijn dochter keek dit graag en sinds ik gestopt ben met die vele beelden en geluiden dus prikkels slaapt ze perfecte nachten en geen nachtmerries meer. Ze verwerken alles in hun slaap. 
Slaapt ze al lang alleen op haar kamer of sinds kort, het lijkt ook veel op verlatingsangst, neem haar lekker bij je zoveel mogelijk overdag en probeer een standaard waak, eet en slaapritme aan te houden. Ze houd vast van structuur.  
Sterkte en hopen op betere nachten!

Terug
Bovenaan