<p>Hoi</p><p>Onze oudste dochter is 21 maandjes en komt de laatste weken heel veel wakker s nachts. Echt wenen, krijsen, ...verschrikkelijk. </p><p>In het begin gingen we steeds kijken, soms ook uit het bedje halen en samen in de zetel zitten die op haar kamer staat tot ze weer rustig was en dan terugzeggen (begon ze weer te wenen) of bij ons in bed nemen (dan begon ze te brabbelen...wat dan ook niet ging want onze baby slaapt bij ons op kamer...zij is er nu 11 weken).</p><p>Dus nu laten we haar wenen.</p><p>Ik heb er veel moeite mee en ga na een tijd toch gaan kijken. Ze staat steevast met haar armen open om vastgenomen te worden, maar ik neem haar niet op. Ik knuffel haar en zeg dat we naast haar kamer slapen en ga dan weer weg. Moeilijk want dan krijst ze opnieuw.</p><p>Deze nacht was het weer van dat en heb ik haar een kleine fles melk gegeven. Alez mijn man...want de jongste werd natuurlijk ook wakker van de oudste...lap, dus mocht ik ook voeden.</p><p>Is dit een fase? Wat zou er schelen?</p><p>Ze zegt ook heel veel nee overdag, maar andere woordjes zegt ze nog niet echt. Enkel mama en papa en tutje. Wel begrijpt ze heel veel.</p><p>Ook als er visite komt nu merken we dat ze heel verlegen kan zijn en dan bij mij op schoot wilt zitten. Soms gaat ze dan toch spelen, maar soms ook niet. Ik laat het zo want wil ze ook niet pushen.</p><p>Bij ons thuis of bij oma is ze niet te houden. Niet echt een meisje meisje zal ik maar zeggen. Ze gaat ook 4 dagen naar de opvang en daar doet ze het ook goed.</p><p>Tips iem?</p><p> </p>