helse zwangerschap vanaf begin

zijn er nog meer meiden die last hebben van een moeilijke zwangerschap? ik ben nu 16 1/2 week zwanger. al die weken erge last van klachten vooral hele dagen overgeven. heb zelfs vorige week al 5 dagen in t ziekenhuis gelegen aan infuus. nu nog erg slap en nog niet te veel eten.. overgeven is nu 3 dagen gestopt... hopelijk blijft dit nu zo en sterk ik helemaal aan zodat ik us echt kan gaan genieten. zit nu al in ziektewet... hoop over paar weken wel weer tijdelijk te werken.. is wel heel vroeg nu al met verlof:)
zijn er meer meiden die dit hebben of hebben gehad? je wordt hier zelf zo down van.. zou zo graag eens willen genieten van het baby;tje..
 
hoihoi ,
Pff schei uit ja , ik heb ook nogal wa te stelle in mn zwangerschap ,
Zit nu al vanaf week 12 thuis ( ben nu bijna 31 weken!)
Word je ook echt down van , zelf ook het idee da de muren op me af komen soms..
Gelukkig gaat het de laatste tijd iets beter..en kan ik eindelijk genieten van het kleine wonder in mn buik..
Sterkte!
 
Hi Mariette,

Vooral bij mijn vorige zwangerschap voelde ik me ook down. Een hele tijd na de bevalling vertelde mijn moeder dat ze dacht dat ik het kindje helemaal niet wilde, terwijl het echt meer dan welkom was. Ik had niet in de gaten dat ik me zo depri voelde. Dat heeft mij de ogen geopend en ervan overtuigd dat ik een prenatale depressie heb gehad (ik dacht het eerder ook al, maar dit was voor mij de bevestiging).

Nu zeg ik niet dat jij die ook hebt, jouw klachten zijn behoorlijk ernstig. En het lijkt wel of je je schuldig voelt dat je ziek thuis zit. Je hoort ook overal: zwangerschap is geen ziekte! En nee, dat is het ook niet, maar mensen die dat zeggen hebben of geen kids of ze hebben een makkelijke zwangerschap gehad. Niet voor iedereen is het vanzelfsprekend om fluitend door die negen maanden heen te gaan.

Ik kreeg het de vorige keer met ruim 4 maanden wat makkelijker, maar toen werd mijn vader ernstig ziek (hij overleed vier maanden na de geboorte), dus echt genieten kon ik niet.

Ik weet niet hoe het moet, maar probeer toch te genieten van de kleine dingen. Je zult over een tijdje je baby gaan voelen en dat zijn kleine mooie momenten waar ik toen wel van kon genieten. En ga pas werken als je echt kan genieten. Je werkgever krijgt jouw uren toch wel doorbetaald van het UWV (voor zwangeren gelden namelijk speciale regels).

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.
 
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar wilde je wel even heel veel sterkte wensen (en de anderen die het ook niet makkelijk hebben)...

Het enige wat ik kan doen is me aansluiten bij Tamara, over een niet al te lange tijd zul je je kindje gaan voelen, hou die momenten vast..

Groetjes lin
 
hee hallo!

Het is misschien lullig om te schrijven, maar het is fijn om te weten dat er meer meiden zijn die erg ziek zijn van hun zwangerschap.
Ik ben zelf morgen 30 weken zwanger, waarvan 26 weken ziek. Met ziek bedoel ik overgeven, kotsen, braken, hoe je het ook wil noemen.. Ik begon in de eerste weken met 10 tot 13 keer per dag overgeven, en dat duurde erg lang voordat het minder werd. Steeds werd er een mijlpaal aangehouden waarop het minder zou worden, en sinds 3 weken is het dan ook gedaald naar maximaal 4x per dag en heb ik er zelfs 2 dagen tussen gehad waarop ik niet hoefde te spugen. Hoera!! Wat voelde dat goed.. Het duurt nu al zo lang dat ik soms niet eens meer weet hoe het is om gewoon mijn eten en drinken binnen te houden, en soms zelfs twijfel over of dat het ooit nog ophoud!! Maar ik hou hoop, en zou het heerlijk vinden om de laatste weken te kunnen gaan genieten van mijn zwangerschap!! Heel veel succes!! Groetjes, Femke
 
klinkt idd lullig maar idd fijn te weten niet de enige te zijn... zijn jullie ook echt steeds thuis of doen julie wel andere dingen ondanks in ziektewet te zitten? zijn jullie ook zo moeen duizelig. het kindje is echt super gewenst daarom is het zo k*t dat ik er niet zo van kan genieten als dat ik zou willen. is ook wel een hele test voor je relatie op deze manier moet ik zeggen..kom er wel achter dat zeker echt goed zit anders zou er denk veel ruzie zijn in huis maar mn man doet gelukkig alles voor me.. mn moeder en zus maken mn huis schoon kan dit zelf allemaal niet meer.. is echt zo balen... vergeleken bij jullie heb ik t nog maar kort eigenlijk die 16 1/2 week
 
Ik heb dit ook gehad 4 keer waarvan een keer voor niets. Bij mijn eerste heb ik 8 maanden overgeven, bij de tweede tot 16 weken bij de derde ook zoiets.

Maar wat ik echt iedereen kan aanraden is omeprazol dat werkte bij mij erg goed tegen de misselijkheid, het is een maagzuurremmer maar deed wonderen bij mij terwijl ik echt alles van het ziekenhuis kreeg werkte dit het beste. Je moet het wel aan je arts vragen op recept!

Ik heb alle drie de keren de hele zwangerschap in de ziektewet gezeten en met 20 weken ging ik dan weer een paar uur werken op arbeids therapeutische basis maar meer echt niet. Ik zou me daar niet druk om maken het is al erg genoeg dat je dit moet meemaken als zwangere!!!! Ik kon totaal niet genieten alleen maar van echo's maar ik geniet nu enorm van mijn 3 gezonde kinderen het genieten voor mij is na de zwangerschap en dan haal ik alle schade in!
Meiden heeeel veel sterkte ik weet dat dit intens moeilijk is!

 
Terug
Bovenaan