HEMA flessen sterilisator

Hai hai,

Ik heb een flessen sterilisator gekregen. Heel fijn, en ik ben er ook erg blij mee, want 11 jaar geleden toen mijn zoon geboren werd deed ik alles gewoon nog uitkoken in een pan.

Nu snap ik de bijsluiter wel op 1 ding na, hoe leg je de flesjes erin? Op z'n kant, zet je ze rechtop met de opening naar beneden of net andersom?

En natuurlijk de vraag.......hoe schoon worden de flesjes en spenen in die 5 minuten, want er zit maar een klein beetje water in.

Wie heeft er ervaring mee?

Nephele

Hoi Nephele,

Na de geboorte van mijn dochter heb ik de flessensterilisator ook veel gebruikt. Ik vind het echt ideaal. In die van mij leg je de flessen gewoon naar en de speentjes en doppen etc. leg je ook gewoon los. Over het schoon worden: vooraf was je de flessen eerst ff af en daarna steriliseer je ze in de magnetron. Ze zijn dan echt schoon.
Succes.

Groetjes,

Michelle
(34+3 zwanger van ons tweede wondertje)

Hai,

Thnx voor je reactie, ik heb net de flesjes alvast een keer erin gelegd, dan hoef ik dat straks nog maar 1x te doen voordat de kleine er is, en kan de fles meteen gebruikt worden. Ik had inderdaad alles gewoon op z'n kant gelegd zoals jij verteld.

Bedankt.

Nephele,

Opening naar beneden.
Onze (magentron) sterilisator moet 10 minuten in de magnetron. En eens in de zoveel tijd maak ik m schoon met azijn.
Ook de flessen moet je ondanks de sterilisator nog 1 keer in de week uitkoken met azijn.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan