Hemangiomen - oftewel onderhuidse aardbei !!

Afgelopen week met zoontje naar het consultatieburo geweest.
Volgens de arts heeft hij een onderhuidse aardbei, 't is nu een rood/blauw plekje onder de huid. Dit kan enorm gaan groeien en gaat ooit vanzelf weer weg. (hij heeft het tussen zijn neusje en bovenlip)

Ik heb 't es op het internet opgezocht en we zijn ons sufgeschrokken, het kan uitgroeien tot een enorm gezwel, ziet er héél zielig uit. Gelukkig is het tot nu toe nog niet veel groter geworden en valt het niet erg op, maar het kan dus nog behoorlijk groeien.

Wie kent deze aandoening of heeft er ervaring mee?
(het komt best veel voor, 1 op de 10 kindjes heeft 't)

Hoi!!

Ik werk op een kinderdagverblijf er daar zit ook een kindje van 2 jaar die dat heeft.Zij heeft het op de onderlip en heeft er in ieder geval helemaal geen last van en met de tijd zal het inderdaad weggaan.

Groetjes Daf

Hoi hoi,

Amy heeft er twee op haar ruggetje. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen omdat ze in het vruchtwater gepoept had, en toen ze die plekjes zagen hebben ze de kinderarts erbij gehaald (de gyn wist niet helemaal zeker wat het was).
We hebben een vervolgafspraak gekregen bij de kinderarts om er nog even weer naar te laten kijken.
Dat is morgenmiddag, zodra ik terug ben (en Amy me de tijd geeft....) zal ik even laten weten wat de kinderarts gezegd heeft.

Groetjes Lilian

hallo

Mijn zoontje heeft een plek ter grote van een euro ( ongeveer) op zijn hoofd. We hebben al tien verschillende benamingen gehoord voor de vlek. Aardbeien vlek is daar ook 1 van. Ik ben er al mee naar de huisarts geweest en die vond in elk geval dat het er niet verkeerd uit ziet. Hij heeft ook contact gehad met een dermatoloog en die gaf aan dat zolang de plek niet groter wordt en geen 3 cm is, er waarschijnlijk niets aan de hand is. Ik houd het in elk geval goed in de gaten.

Succes ermee!

Groetjes Stier

Hoi!

We zijn net terug van de afspraak met de kinderarts.
Hij vertelde ons dat de plekjes na verloop van een aantal jaren weg zullen trekken. Ze worden steeds kleiner en zullen uiteindelijk helemaal verdwijnen.
Gelukkig zijn ze bij Amy al een stuk kleiner geworden, en dat was volgens hem een goed teken, dat we dus ook niet zo bang hoeven te zijn dat de plekken weer groter zullen worden.
Dat was ook eigenlijk het enige wat hij ons verteld heeft, dus zo heel veel hebben jullie hier denk ik ook niet aan....
Maar goed, er kan wel wat aan gedaan worden maar dat doen ze eigenlijk alleen als de plekken heel ernstig zijn, of in het gezicht o.i.d. zitten en de normale ontwikkeling belemmeren. Je krijgt er nl wel littekens van.
Het belangrijkste is dus, goed in de gaten houden of ze niet groeien.

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Hi dames,
Ons kleintje heeft er ook twee. Een op haar bil en een op haar rug, op haar bil is groter en schijnbaar ook eerder weg. Die op haar rug is echt een speldeknopje zeg maar.
Ik vind haar toch de allermooiste, ook met die gekke dingetjes.
X

Tuuuuurlijk! Mijn zoontje is ook de allermooiste, ook met zijn hemangioompje!

Soms is het nadeel van internet dat je alles op kunt zoeken en je krijgt dan echt de meest heftige foto's te zien! (gezwellen die het halve gezicht bedekken etc.)

Ik ga er maar vanuit dat het 'plekje' niet verder groeit, en anders maar wel, uiteindelijk verdwijnt het wel weer. (als het maar geen pijn doet bij 't kleine mannetje)

Terug
Bovenaan