hemangioom

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest met Chloë vanwege een bobbel op haar rug die er al zit vanaf haar tiende week.
Het is toch een hemangioom, maar dan een onderhuidse.
Het kan geen kwaad en ik moet gewoon onder controle blijven.
Ik vroeg me af of er meer moeders zijn met kinderen die dit kennen. De informatie die ik op internet kan vinden, gaat meestal alleen maar over de echte rode aardbei-vlekken.
Dat is bij haar dus niet het geval, het is een blauwachtige bult, net onder haar rechterschouderblad.
Ze heeft er verder geen last van en als ik zo de plaatjes op internet zie, valt het bij haar reuze mee, gelukkig.
Groetjes Sil

Ha Sil,
Ons dochtertje heeft een 'gewone' aardbeivlek. Dus niet zoiets wat jij bedoeld.
Bij haar was het al meteen na de geboorte zichtbaar. De plek zit op haar rechterheup en is ongeveer zo groot als een 2 euromunt, best flink dus. Gelukkig zit het niet op een in het oog vallende plek.
Ik had er zelf ook een na m'n geboorte en het dochtertje van m'n broer ook. Het zit blijkbaar in de familie. Als het goed is trekt het voor het 4e jaar weg. Hopelijk is dat voor het onderhuidse hemangioom ook het geval.

Groeten,
Wilmi

Ik geloof dat het verloop van het 'ziektebeeld' wel hetzelfde is. Dus ik verwacht ook wel dat het tezijnertijd weg trekt.
Ik ben wel erg geschrokken toen ik het ontdekte. Dacht dat ik te hard aan haar arm had getrokken of zoiets. Dat was gelukkig niet het geval.
Sil

Ik zelf heb er 3 gehad. Die in mijn gezicht is op mijn 16e weg gehaald en binnenkort word ik waarschijnlijk (als er geen bloedvaten door lopen) aan de 2e geopereerd. Bij mij zijn ze dus niet vanzelf weggetrokken. Hier even een foto van mij als baby.

Gr. Andrea

Oeii, dat ziet er idd niet echt leuk uit. En ik heb idd gelezen dat het ook voor kan komen dat ze niet meer weg trekken.
Die bij mijn dochter is dus niet rood, maar blauwachtig en zit gelukkig op een onopvallende plek.
Succes verder.
Sil

Terug
Bovenaan