Ik heb het ook gehad. En ben nu net geen 18 weken zwanger. Mijn laatste check vorige week toonde aan dat het hematoom helemaal verdwenen is. (Ik heb zelf geen bloedverlies meer sinds 12w +6d, toen zat het hematoom er wel nog). Mijn lichaam heeft het in tussentijd dus helemaal opgenomen.Maar ik versta je angst. Zelf vandaag nog, terwijl ik mijn kindje toch al voel bewegen, heb ik nog steeds schrik om naar de wc te gaan en bloedverlies te hebben. Ik beeld me soms in dat ik het voel lopen, dan spurt ik naar de wc en is er niks.... Ik heb het ook nog steeds moeilijk om te genieten, omdat ik steeds met die angst in mijn achterhoofd zit. Ik denk dat dat normaal is.En om je helemaal een hart onder de riem te steken, bij mijn zoontje heb ik dit ook gehad en die is er gezond en wel uitgekomen!Mijn gynaecoloog heeft wel volgende zaken aangeraden: niks heffen, zo weinig mogelijk trappen doen, sporten waarbij je schokjes moet opvangen zoals fietsen en lopen bv vermijden, geen bad nemen en geen sex zolang je bloedverlies hebt. Dit om infecties te vermijden! Ook te hete douche is af te raden, want dan zetten je aders uit... Geen idee of het helpt, maar ik neem het zekere voor het onzekere en luister braaf naar mijn gyn. Baat het niet, het schaad zeker niet.