Hematoom in baarmoeder

<p>Hallo was ik alweer. </p><p> </p><p>Mijn onverklaarbare zware bloeding bleek een hematoom te zijn. </p><p>Ben nu 11 weken + 3/4dagen zwanger. Kan helaas nu even niet meer genieten door dit. Ben opzoek naar lot genootjes met positieve verhalen. Hematoom is niet groot gelukkig. Bloeding word nu steeds minder. </p><p>Kwaaltjes gaan keihard door dus dat is wel positief. </p><p> </p><p>Liefs Kaylee</p>

Ik heb dit ook gehad, met ongeveer dezelfde termijn als jij. Heb 3 keer grote bloedingen gehad en toen bleek er inderdaad een hematoom in mijn baarmoeder te zitten. Was heel erg spannend. Ik heb echt rustig aan gedaan, weet niet of dit perse geholpen heeft, maar ik wilde gewoon het zekere voor het onzekere nemen en later niet twijfelen of ik beter voor mezelf / de baby! had moeten zorgen. Met de 20 wk echo was er nog een klein restje te zien, maar gelukkig is het goed gegaan. Ik ben nu 40 wk zwanger. 

Hoi Kaylee, altijd akelig als er iets buiten je eigen toedoen niet lekker loopt in de zwangerschap! Waar ben je bang voor / wat zit je niet lekker ? Een hematoom hoeft gelukkig niks ernstigs te betekenen. 1 op de 30 vrouwen krijgt hiermee te maken. Waarmee ik niet bedoel dat het niet vervelend / eng mag zijn hoor! Maar ik hoop dat je weet dat het gelukkig niet gelijk mis hoeft te zijn. Als je verloskundige zich geen zorgen maakt is dat een goed teken.Heb je misschien onvoldoende informatie gekregen tijdens je echo? Of is er iets tegen je gezegd waardoor je nu niet meer kan genieten ?Ik kan je in ieder geval aanraden om nog een afspraak te maken met je verloskundige om dit even rustig door te spreken, plan deze afspraak pas over een aantal dagen zodat je voor jezelf je vragen en angsten op papier kan zetten. Er zijn heel veel vrouwen die later nog eens terugkomen om hun vragen op tafel te leggen, dat is niks vreemds. Er gaat tijdens zo'n eerste gesprek van alles langs je heen. Ik wens je beterschap en een prachtige zwangerschap. Hopelijk snel geheeld. 

Ik heb het ook gehad. En ben nu net geen 18 weken zwanger. Mijn laatste check vorige week toonde aan dat het hematoom helemaal verdwenen is. (Ik heb zelf geen bloedverlies meer sinds 12w +6d, toen zat het hematoom er wel nog). Mijn lichaam heeft het in tussentijd dus helemaal opgenomen.Maar ik versta je angst. Zelf vandaag nog, terwijl ik mijn kindje toch al voel bewegen, heb ik nog steeds schrik om naar de wc te gaan en bloedverlies te hebben. Ik beeld me soms in dat ik het voel lopen, dan spurt ik naar de wc en is er niks.... Ik heb het ook nog steeds moeilijk om te genieten, omdat ik steeds met die angst in mijn achterhoofd zit. Ik denk dat dat normaal is.En om je helemaal een hart onder de riem te steken, bij mijn zoontje heb ik dit ook gehad en die is er gezond en wel uitgekomen!Mijn gynaecoloog heeft wel volgende zaken aangeraden: niks heffen, zo weinig mogelijk trappen doen, sporten waarbij je schokjes moet opvangen zoals fietsen en lopen bv vermijden, geen bad nemen en geen sex zolang je bloedverlies hebt. Dit om infecties te vermijden! Ook te hete douche is af te raden, want dan zetten je aders uit...  Geen idee of het helpt, maar ik neem het zekere voor het onzekere en luister braaf naar mijn gyn. Baat het niet, het schaad zeker niet.

Hallo, ik was normaal volgens de dokter iets meer dan 5 weken, aan mijn 6 weken kreeg ik oppeens heftige buikpijn na een paar min pijn begon ik te bloeden. 
Ik ben dan naar t spoed gegaan en gyneacoloog waar ze me vertelde dat t er slecht uitzag ze zag dat ik een hematoom heb van 2 cm wat blijkbaar groot is ze zag ook geen hartje kloppen ze zei dat ik nogmaar 5 weken was dat t waarschijnelijk te vroeg is om te zien
nu zijn we weer een paar dagen verder en heb ik weer last gekregen van die buikpijn en opnieuw ben ik beginnen bloeden maar nu heb ik bruin slijmverlies
nu donderdag moet ik terug maar ik ben wel bang dat ik een miskraam zal hebben weeral.. zijn er nog mensen die dit hadden waar t goed afliep? Ik hoop op goed nieuws ..

Hoi ! 
Hier ook gister voor t eerst naar de VK , en een onzekere echo..  Zou ook tussen de 5 en 6 weken zijn. Helaas nog geen hartje te zien. Wel een gevuld vruchtzakje.en nog een 2e zwarte vlek.  Kon een bloeding zijn . Maar heb verder geen last van bloed.  Moet volgende week vrijdag terug om te kijken of de vlek is veranderd.  Als het bloed was was er een kans dat het het vruchtje mee neemt .  Wat duurd dat wachten lang!  Weet even niet hoe ik hier een foto kan toevoegen.. 

Terug
Bovenaan