Hematoom

Hoi,
Mijn zoontje is geboren met een hematoom, dat is zo'n bobbeltje op het hoofdje die baby's meestal krijgen als een kind bijvoorbeeld met vacuumpomp is geboren. Bij hem kwam het omdat ze tijdens de bevalling een apparaat op het hoofdje hebben geplaatst om zijn hartslag goed in de gaten te houden. Hij had namelijk in het vruchtwater gepoept en moest dus goed in de gaten gehouden worden.
Iedereen, dus cb, kinderarts en ook kenissen en vrienden, zeggen tegen mij dat trekt wel bij....
Maar het is inmiddels al 6 maanden en het is weliswaar minder geworden maar niet zo heeel erg veel.
En nu komt mijn vraag.......
Ik heb in een paar berichtjes terug op dit forum gelezen over een helmpje die door de Fysio werd geadviseerd tegen een afgeplat hoofd. Wat is dat? Kan ik dat ook gebruiken? Raden jullie dat af of aan? Kortom wie kan mij iets en alles over vertellen?

Groetjes Desi mv Duncan
 
Hoi Desi,

Jammer dat er nog niemand gereageert heeft.

Ik weet niet of het aan te raden is. Maar als je je zorgen maakt en het precies wilt weten zou ik een verwijzing halen en vragen naar een tweede mening van een andere arts. En kijken wat die zegt dan heb je alle mogelijkheden gehad. En zegt hij het zelfde als je eigen kinderarts ben je misschien wat meer gerustgesteld.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan