Herbruikbare zwemluier

<p>Voor mijn dochter van 11 maanden/9 kilo ben ik op zoek naar een leuke wasbare zwemluier. Liefst een die ook met zand lekker blijft zitten. Tips voor leuke merken, dingen waar ik op moet letten of websites die ik moet bezoeken? We wonen praktisch aan het strand en besteden daar veel tijd, mijn dochter is echt niet uit de zee (of badje in de tuin) te slaan en ik vind het zonde wegwerp zwemluiers te gebruiken. Ze kruipt nu vaak gewoon lekker met een blote onderkant, maar als het wat langer duurt, ben ik toch bang voor ongemakkelijke ‘ongelukjes’.</p>

Ik heb ze van kidzstore.eu. Vind het erg fijne luiers. Ze zijn verstelbaar dmv drukknoopjes en daardoor een aantal jaren te gebruiken. 

Ik heb de wasbare zwemluier van happybear. Zijn via verschillende sites te krijgen. Erg fijn omdat het glad stof is waar zand dus niet zo gemakkelijk aan plakt. Fijn met meerdere verstelbare drukknoppen zodat je hem kleiner en groter kunt dragen. Kunt er dus even mee doen. De knoppen blijven ook goed zitten. Ik ben erg tevreden. En niet te dik. Heerlijk om mee binnen en buiten te spelen/zwemmen. 

Doe je dan ook een soort inlegvel in de luier om de ontlasting er makkelijk uit te krijgen? Of moet je het dan elke keer wassen? Mijn dochter poept momenteel wel 3x per dag dus dat wordt dan veel wassen. 

[quote quote=10324326]Doe je dan ook een soort inlegvel in de luier om de ontlasting er makkelijk uit te krijgen? Of moet je het dan elke keer wassen? Mijn dochter poept momenteel wel 3x per dag dus dat wordt dan veel wassen.[/quote]
Ik zou in een zwemluier geen inleg vel doen. Ze spoelen heel makkelijk uit, dus ik zou 'm uitspoelen als mijn dochter heeft gepoept en dan weer aandoen en eind van de dag in de was. 

Totsbots vinden veel,mensen fijn. Maar hebben klittenband dus gemakkelijker los te maken dan drukknoopjes. Op nappys.nl vindt je vele soorten: one size, op maat, drukknoopjes,of,juist klittenband. Wij hebben zelf 2 zwemluiers van alvababy besteld via ali en die werken ook prima. Maar alleen in t zwembad gebruikt;)

Super, dank jullie wel! Iemand ervaring met die van Lassig? Die hebben geen sluiting, wat me een voordeel lijkt, maar nadeel is dat ze dus een ‘maat’ zijn en hooguit één seizoen meegaan. 

Terug
Bovenaan