herdenking 4 mei op de Dam

Hoi meiden,

Ik zat echt met kippenvel en mijn hand op mijn borst toen de paniek uitbrak op de Dam.
Jemig: wat een paniek!
Ik zag meteen beelden van vorig jaar koninginnedag voor me.
Gelukkig blijkt het allemaal mee te vallen, helaas schijnen er wel mensen (schaaf)wonden en botbreuken te hebben opgelopen.

Ik hoop dat de #@$&(^* die dit heeft veroorzaakt een flinke straf boven zijn hoofd hangt.

Liefs van een geschrokken Monica

Hee Monica,

Ook ik was erg geschrokken en zat met tranen in mijn ogen.
Van wat ik begreep (weet dus niet zeker) werd er iemand onwel. En tja als dan iemand anders gaat gillen of in paniek om hulp vraagt, dan heb je gauw de poppen aan het dansen. Dus of het expres was? We horen het gauw genoeg.
Maar inderdaad, toch veel mensen alsnog gewond hierdoor.
Geeft mij reden te meer niet al die drukte op te zoeken....

Liefs Irene

ja ,gekken lopen er overal....diegene die dit veroorzaakte wilde zeker wat aandacht hebben...ik zag het pas achteraf..ik keek naar de dodenherdenking op de waalsdorpervlakte..vind ik indrukwekkend..an lief niet..die vind dat we het achter ons moeten laten.liefs,karin

Hoi,

Er was iemand onwel geworden, door de paniek die uitbrak hebben andere mensen verwondingen opgelopen!
Dus straf zal die persoon niet krijgen, verdiend die ook niet!

Hier zijn de kinderen goed stil geweest, de jongste begon na een ruime minuut wat te kwebbelen, maar ja hij is ook nog wat te jong ervoor!

Groetjes MJ

Werd idd duidelijk in het nieuws gezegd dat er iemand onwel werd... de juiste toedracht hoe het is gegaan wisten ze nog niet.
Het zal de ware toedracht wel geweest zijn anders was de koninging en pr. willem allexander en maxima echt niet meer teruggekomen.
Maar of je iemand die onwel werd daarvoor moet straffen?

Liefs Marina

Nu in het nieuws bij hart van nl zeggen ze dat er toch iets anders aan de hand is... er zijn 2 mannen gearresteerd... de ene begon te gillen en een andere man heeft een koffertje neergegooid!
Door de angst hierdoor zijn de mensen weg gaan rennen.

Balkenende heeft een reactie gegeven en zei dat er sprake was van een gerichte actie.. en er komt nog een persconferentie en een persverklaring van de burgemeester.

Liefs Marina

Er werd dus ook geroepen dat er een bom was daardoor is die paniek toestand ontstaan. Het koffertje zaten gewoon persoonlijke spullen in van die man. Die is inmiddels vrijgelaten. Maar die ander zit nog vast geloof ik.

Ik ben afgelopen koninginnedag ook niet naar middelburg geweest vanwege de drukte die werd verwacht. Ene kant had ik wel willen gaan maar het idee dat mijn kinderen zoek kunnen raken of geplet worden nee ik moet er niet aandenken.
Achteraf hadden we wel kunnen gaan maar ja beter voorkomen dan genezen zeg ik maar. Middelburg is van mij maar 4 km verder

groetjes lisette

Vanmorgen op het nieuws gehoord , dat het roepen van iemand die onwel wordt door de politie gedaan zu zijn om er voor te zorgen dat de paniek weg bleef.

De man die nog vas zit heeft eenstrafblad en was verward,krijgt vanmorgen nog een psychologisch onderzoek.
Hij zit nu vast i.v.m het vertoren van de openbare orde.

ben benieuwd hoe het afloopt met die man.

Terug
Bovenaan