Here we go again..

<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard;"> lieve ouders(aanstaande ouders)</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard;">Kom ik weer even voorbij met een reeks vragen. </p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard;">Ik ben net 5dec tm 9 december ongesteld geweest...( helaas) nu dus weer een nieuwe ronde nieuwe kansen . Ik en mijn man hebben een kinderwens en willen dus zo snel mogelijk zwanger worden.</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard;">Iemand tips?! Ideeen . Wanneer ben ik vruchtbaar.?? Heeft elke dag klussen zin?</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard;">Help!</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard;">Thanks !</p>
 
Hoi!
Je kunt met behulp van ovulatietesten je ovulatie(eisprong) monitoren. Die tests geven aan of je eisprong binnen 24-48 uur verwacht wordt. Sperma overleefd ongeveer 3-4 dagen in de baarmoeder. Stel je zou de dag van je eerste positieve ovulatietest dag 0 noemen (om het wat begrijpelijker te maken misschien). Dan zal op dag 1 of 2 je eisprong komen. De truc is om te zorgen dat er sperma beschikbaar is in je baarmoeder op die dag want je eicel moet binnen 24 uur bevrucht worden. Dus de dag van je positieve ovulatietest, de dag erna en de dag daarna seks hebben wordt wel aangeraden. Dag 0, 1 en 2 dus.
De lengte van je cyclus bepaalt op welke dag je moet beginnen met ovulatietesten, dit staat in de bijsluiter van die tests. Je kunt die van de kruidvat halen, maar die van de action schijnen ook goed te zijn.
Dus nee het heeft geen zin om elke dag seks te hebben en je kunt de dagen waarop je vruchtbaar bent bepalen dmv ovulatietesten. Er zijn ook wel andere manieren, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Er zijn ook wel verschillende apps die voor je uittellen adhv je menstruatie en cyclus duur wanneer je eisprong is, maar ik vind het prettig om op zo'n test bevestigd te hebben dat het ook echt zo is. Daar kan iedereen in verschillen.
Succes en veel plezier met proberen! Niet haasten, niet stressen, is alleen maar slecht voor je lijf en dan is seks hebben niet meer omdat het leuk is maar omdat het moet en dan is de lol er snel vanaf.
 
Ik heb een menstruatiekalender app op mijn mobiel, die houdt bij (moet je zelf invullen natuurlijk) wanneer je ongesteld bent,  en rekent dan he cyclus en je ovulatie dagen uit. Ik gebruikte m juist om niet zwanger te worden in eerste instantie. Na stoppen met de pil in 2 maanden zwanger (niet verwacht dat t zo snel zou gaan, maar ach, t is er nu) en probeer in ieder geval om de dag te hobbyen rond je ovulatie en doe het met plezier en niet met de  druk om zwanger te worden erachter! (Hoe lastig dat ook kan zijn).
 
 
Je moet juist niet elke dag seks hebben. De spermakwaliteit gaat dan erg achteruit, waardoor je kans om zwanger te worden verkleint. Het beste is om om de dag te vrijen. Het zaad overleeft (zoals hierboven gezegd) tot 5 dagen, dus het is ook daarom niet nodig om elke dag te vrijen.
Je kan ovulatietesten gebruiken. Dat heeft bij ons geholpen om te bepalen wanneer de goede dagen waren. Daarnaast: hou het een beetje leuk en gezellig, dan wordt het geen moetje. 
 
Super bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben al vanaf dag 1 aan het testen met ovulatie testen vanwege mijn onregelmatige cyclus maar juist hiervan krijg ik stres om de volgende dingen..
: werken overdag en beste tijd om te testen is tussen 10:00 en 17:00 geloof ik..
:iedere keer teleurgesteld wanneer het streepje amper veranderde ..
Vorige week dacht ik een positieve test te hebben maar vervolgends werd ik erna wel weer ongesteld
 
Super bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben al vanaf dag 1 aan het testen met ovulatie testen vanwege mijn onregelmatige cyclus maar juist hiervan krijg ik stres om de volgende dingen..
: werken overdag en beste tijd om te testen is tussen 10:00 en 17:00 geloof ik..
:iedere keer teleurgesteld wanneer het streepje amper veranderde ..
Vorige week dacht ik een positieve test te hebben maar vervolgends werd ik erna wel weer ongesteld
 
Je kan best elke dag  sex hebben hoor rond je vruchtbare  periode. 
Ik ben er ook door zwanger geraakt dus daar is niks mis mee.? kzou het wel doen als jullie allebei zin hebben en  niet dat het ene moetje is. 
Maar dit kan zeker hoor 
 
Terug
Bovenaan