herhaalde miskramen wie kan mij wat vertellen?

Hallo allemaal

Ik ben Liselotte en nieuw bij jullie. Ik ben anderhalf bezig en heb al wel een gezonde dochter van 4 jaar.

Ik heb na een half jaar proberen na 51/2 week de eerste mk gehad. 4 maanden later was het vruchtje na 6 weken gestopt met groeien en dus de tweede. Ik heb de afgelopen 4 maanden twee keer steeds na 1 dag overtijd te zijn  een licht positieve zwangerschapstest gehad en daarna ging het na 2 dagen gelijk weer mis, dus in totaal nu al 4 miskramen.

6 juli ga ik naar de gyn, ik zit nu namelijk echt waanzinnig in de put. Ik loop al de hele dag te huilen en te malen waarom die vruchtjes nou niet blijven zitten. Het enige waar ik me steeds aan vasthoud is dat ik er een meisje heb.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten aan onderzoeken en heeft er iemand ervaring hiermee.

Ik hoop hier wat steun te vinden.

liefs
LL

hoi!

ik ben ook nieuw hier, en ook meerdere miskramen gehad. vier in totaal.

ik heb onderzoeken gehad maar er is niets uitgekomen

wat ze nu wel willen doen is kijken naar het baarmoederslijmvlies maar
dat kan pas als ik weer zwanger ben, want zoals het nu is, lijkt het
goed.

en is er niets raars aan te ontdekken

het kan zijn dat het daarmee te maken heeft maar zeker weten, doe je het niet..

het kan steeds stomme pech zijn geweest, een fout in de
celdeling,   maar het is erg moeilijk want je gaat zo twijfelen
over je zelf..

Hi,

Ik kom ook van het zwanger worden na een miskraam forum en heb inmiddels 4 miskramen achter de rug. Ik ben nu onder behandeling van het AMC waar je de Alife studie kunt volgen. Voor je aan deze studie mee kunt doen doen ze eerst veel testen om eventuele oorzaken te kunnen uitsluiten. Deze studie wordt over het hele land gegeven maar staat onder supervisie van het AMC dus je hoeft niet in de buurt van het AMC te wonen. Bij mij is er ook naar voren gekomen dat ik absoluut geen afwijkingen heb en mijn vriend ook niet. Ziet er dus uit als dikke pech alleen kunnen ze je tijdens deze studie begeleiden met medicijnen (kinderasprine, ascal 100 mg of hepanine) De reden voor deze medicijnen zijn omdat ze bloedverdunnend werken. In de eerste weken verbruik je zoveel bloed dat een klein stolseltje zo gebeurd is en dat kunnen deze medicijnen voorkomen. Een miskraam is per definitie geen kindje wat niet goed is.

Sterkte en ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.
Ook ik geef de moed na 4 miskramen nog niet op.

Corina

Hoi Liselotte,

Allereerst wil ik tegen je zeggen dat ik het echt heel erg sneu vindt dat je telkens van die miskramen hebt gehad. En troost je idd dat je al een kleine meid hebt van vier jaar. Ik heb wel wat tips om niet een miskraam te krijgen een vriendinnetje van mij heeft ook drie miskramen gehad en bij de vierde keer ging het goed, zij zei tegen mij, absoluut maanden geen koffie drinken, koffie is super slecht, daar is zij dus mee gestopt van te voren al, en rust is ook heel belangrijk dus veel slapen, niet gestrest zijn, goed eten, en dan zal je zien dat het gaat lukken. En niet roken natuurlijk maar goed dat is vanzelfsprekend toch dat je dat niet doet, heel veel succes het gaat lukken, positief blijven en dan zal je zien dat het goed komt. O ja ipv koffie drinken thee drinken kruiden thee is het beste.

liefs Mickey

Hoi Liselotte,

Helaas weet ik precies hoe je je voelt. Heb precies hetzelfde, ook steeds heel vroeg in de zwangerschap miskramen. Bij mij gaat het bijna altijd tussen de vierde en vijfde week mis. Nu in Maart de vijfde miskraam gehad.

Inmiddels ben ik helemaal door de molen geweest in het ziekenhuis, daar is helemaal niets uit gekomen. Misschien gewoon domme pech!!!!
Je begint met het oriënterend vruchtbaarheids onderzoek. Dit houd in: Zaadonderzoek, uitstrijkje en inwendige echo's om je ovulatie te volgen, een samenlevingstest (om te zien of er na de gemeenschap nog zaadjes leven in je baarmoederslijm) en een hsg( dan spuiten ze je eileiders door om te zien of deze open zijn). Verder natuurlijk een uitgebreide anamnese over je voorgeschiedenis, eventuele belangrijke afwijkingen in de familie en nog bloed-hormoononderzoek.  

Al deze onderzoeken zijn heel goed te doen, met uitzondering van de hsg, die vond ik erg vervelend maar ook daar denkt iedereen anders over.

Bij herhaalde miskramen krijg je nog wat extra onderzoeken omdat deze door verschillende ziekten veroorzaakt kunnen worden. Stofwisselings onderzoek (metionine belastingstest) is bloedonderzoek waarvoor je 2 keer op één dag terug moet komen. Chromosomen onderzoek( is ook bloedprikken) Stollingsonderzoek(ook bloedprikken) en dat was het geloof ik. Maar echt waar, allemaal heel goed te doen.

Jij komt na vier miskramen zeker in aanmerking voor al deze onderzoeken hoor.
Zou zeker naar de gyn. gaan, het heeft mij wel een beetje gerustgesteld in de zin van ik doe iets actiefs aan het fijt dat het niet lukt. Misschien is het inderdaad pech, erg shit natuurlijk, maar dan heb je wel iets meer zekerheid. En bij jullie moet het zeker kunnen gezien jullie dochter!!! Houd dus nog vol hé!!!

Op internet staat ook erg veel info, kijk ook eens bij habituele abortus.

Heel veel sucses,
als je nog wat wilt weten hoor ik het wel!

Doeg, Liefs Anne

Lieve allemaal , ik wil jullie gewoon even zeggen dat ik met respect jullie verhalen lees. Het lijkt me vreselijk om een miskraam te krijgen en dat gun je niemand. Dat jullie toch de kracht hebben om verder te gaan vind ik echt super. Ik hoop het nooit mee te maken, en daarom wilde ik dit gewoon even zeggen. Ik wens jullie heel veel sterkte, positieve fibers. Liefs ilona

Terug
Bovenaan