Herhaalde miskramen

<p>Hallo dames, </p><p>Wie van jullie heeft er ook herhaalde miskramen gehad en naar aanleiding daarvan een chromosoom onderzoek gehad? En kwam daar wat uit? Wij krijgen binnenkort de uitslag van ons onderzoek en ik ben best nerveus. Ik ben nooit langer zwanger geweest dan 7 weken. Ik heb vier miskramen gehad waarvan de laatste afgelopen week. Ik vind het mentaal steeds zwaarder worden om zwanger te worden en vervolgens weer een miskraam te krijgen en ik ben het vertrouwen in mijn eigen lichaam momenteel echt kwijt. Ik merk dat ik even op zoek ben naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en waar het (uiteindelijk) hopelijk gelukt is om alsnog zwanger te raken. </p>

hoi Julie-V
Wij hebben helaas ook herhaalde miskramen gehad, 4 in totaal en op dit moment weer zwanger. De eerste 3 miskramen gingen fout rond de 6 wk, de laatste bij 8 wk en op dit moment 7 wk zwanger. De komende week voelt dus extra spannend voor ons.
bij ons chromosomen onderzoek kwam niets afwijkends, en wat ik begreep van de gyn wordt er meestal ook niets gevonden. Ook bij mijn bloedonderzoek kwam niets afwijkende, zoals stollingsstoornissen etc. Heel erg fijn natuurlijk dat er niets is gevonden, maar ook wel spannend of het nu dan wel goed zal gaan.
heel veel succes straks met de uitslag!!

Ik heb drie keer een miskraam gehad en toen ook onderzoek laten doen. Bij mij kwam er uit dat ik een chromosoomafwijking heb die zorgt voor meer kans op een miskraam en verhoogde kans op een kindje met een afwijking als de zwangerschap wel voldragen word. Inmiddels ben ik mama van een meisje van 2 jaar die gezond is is en nu ben ik 16 weken zwanger. Ik vond het ook erg spannend om te wachten op de uitslag en had er niet veel van verwacht maar nu uiteindelijk wel een oorzaak gevonden. 

@mp: wat spannend! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan! ? Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt (en de dagen gaan dan zo langzaam). Heel fijn dat er niks uit jullie onderzoek is gekomen, maar toch heftig dat het dan vier keer mis is gegaan. Ik kan nu alsnog niet prikken op stolling en eiwit. Dat moest 3 mnd na miskraam, en heb precies na 3 maanden opnieuw een miskraam gekregen. Daar baal ik dan wel van!
@flowerevi wat heftig jouw uitslag! Ik kan me voorstellen dat je daardoor nog angstiger wordt. Kon/mocht je hierdoor wel gewoon via de natuurlijk weg zwanger worden? Gelukkig ben je mama geworden en nu ook weer zwanger. ? 

Ja dat is zeker heftig. Mijn dochter is na twee miskramen geboren en eind vorig jaar had ik weer een miskraam. Toen ben ik ook pas bloed gaan prikken en is er onderzoek gedaan. Ik zou in aanmerking kunnen komen voor PGD maar daar hebben wij niet voor gekozen omdat het een heel heftig en medisch traject is en het kan heel lang duren. En mijn dochter is gewoon gezond geboren. Dus toen durfde we het wel aan om het op de natuurlijke manier te proberen. De eerste weken zwangerschap waren wel heel spannend hoe het zou verlopen. 

Zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus heeft 5 miskramen gehad in 4 jaar tijd. Zwanger worden ging moeizaam en het ging ook elke keer mis (ze kwam ook nooit verder dan 8 weken zwangerschap) 
Maar ze heeft nu toch een dochter van 3 maanden oud! Dus het kan wel! Houd moed!!!

Hoi,
Ik heb helaas ook 4 miskramen gehad. twee keer ging het al snel mis, de andere keren bij 8 en 10 weken. Mijn laatste miskraam was afgelopen mei. Deze week heb ik bloedgeprikt voor het stollingsonderzoek. We hebben ervoor gekozen om geen chromosoomonderzoek te doen. Hiernaast ben ik ook gestart met een traject in het buitenland > NeoFertility. Heb toch het gevoel dat er in het buitenland iets breder gekeken wordt dan in NL. Fijn om de positieve verhalen hier te lezen, geeft hoop voor de toekomst :). Ik herken heel erg wat je zegt over het geen vertrouwen meer hebben in je lichaam. Ik vind het ook mentaal erg zwaar om weer aan een zwangerschap te beginnen terwijl de angst dat het weer misgaat zo duidelijk aanwezig is. 

Hoi, 
Ik heb inmiddels ook 4 miskramen gehad en elke keer ging rond 7e week mis. Mooi hartje te zien maar week erna mis. 
Ik heb chromosomen onderzoek gedaan en veel bloed onderzoeken. Uit alles komt niks afwijkend. Ze kunnen weinig nog doen. 
Wat jij ook zegt mentaal steeds zwaarder vind worden heb ik ook erg last van. Maar blijven proberen is eigenlijk advies van gynaecoloog. Maar vind dat wel lastig. 

Terug
Bovenaan