Hier ook na 2 miskramen de afgelopen jaren nu eindelijk een positieve test... De afgelopen maanden totaal niet bezig geweest met zwanger worden, overtijd zijn. Tot dat eerste kerstdag mijn vriend zei zeg schat moet je niet allang ongesteld zijn? Even terug gekeken in me appje (daar staat gelukkig alles in want ik vergeet dat soort dingen altijd) en ja hoor 9 dagen overtijd . Zou het dan toch? Hmm misschien toch maar even kijken of de test nog goed is? En ja hoor op de test ve verschenen gelijk 2 streepjes. Kan niet kloppen was het eerste dat door mijn hoofd ging, altijd een negatieve test dus waarom zou deze dan wel positief zijn? Nog een keer de gebruiksaanwijzing doorgelezen en was toch echt zo. Ontzettend eng, de angst dat het weer mis gaat want het is immers nog maar pril, maar als het wel zo is een mooi kerstcadeautje. Na de kerst toch maar even naar de huisarts, en voor nu hebben mijn vriend en ik afgesproken voor al te genieten van dit moment maar er niet te veel op hopen. De 27ste meteen de huisarts gebeld, en mocht gelijk even langs komen. Gelukkig is de huisarts op de hoogte van de andere miskramen, en deden we nog een test. En ja hoor ook deze hup gelijk positief. Nou dan is het toch echt zo, verloskundige bellen voor een afspraak in het nieuwe jaar. Vriend gebeld ja schat we zijn toch echt zwanger. Toen kwam de angst, wat als dit weer mis gaat? Kan ik dat nog een keer aan? Probeer er niet over te denken, maar toch als je in bed ligt maalt dit door me hoofd.. 10 februari gaan we voor de 10 weken echo, Vandaag 5 weken zwanger en kindje zo groot als een maanzaadje. Gezond eten, bewegen de standaard dingen. De verloskundige zei dat ik alleen gezien de vorige miskramen voorzichtig moest doen met tillen, en zodra pijn klachten komen even rusten. Een lichte bloeding moest ik niet van schrikken, dit was innestelingsbloed. En verder vooral proberen te genieten geen zwangerschap kun je vergelijken zei ze, dus dat proberen we dan maar. Oud en nieuw geen champagne maar wel voor een goed doel! Zou 2020 dan echt een jaar worden waarin we voor hèT eerst ons kindje mogen vast houden? dat was ons gesprek tijdens oud jaars avond. Mijn vriend zei schat we merken het vanzelf, voor nu proberen we te genieten van het moment, en mag het kindje ons laten zien datdat het gezond is ja ik word dik, das ook heel prettig, mag dingen niet eten en drinken maar ook daar komen we over heen.
1 januari een lichte bloeding, paniek! Vriend zei dat zei de verloskundige toch al daar hoefde je niet van te schrikken. Gisteren toch maar even gebeld met de vk want de bloeding was er nog, maar was geen normale menstruatie. Was toch heel normaal en geen zorgen. Blijft de bloedig toch aanhouden, en na 4 dagen niet weg zijn dan toch even langs komen voor een binnenwaardseecho..
We laten het op ons af komen. Mocht dit toch onverhoopt niet lukken weten we in iedergeval dat het kan en gaan we toch proberen om met de kerst van 2020 een kleine hummel te hebben.
Hier dus het bewijs dat het na 2 miskramen toch kan zwanger te worden. Het is dood eng maar tegelijk ook wel heel spannend en super leuk. Ik hoop van harte dat het bij jou ook gaat lukken! Blijf vooral positief dat probeer ik ook!