Herinneringen en foto's bewaren

<p>Hoi, ik ben vader van een dochter van 7 jaar. Ik vind het leuk en belangrijk om herinneringen, ervaringen, anekdotes en foto's etc voor haar te bewaren. </p><p>Zodat ze daar later, wanneer ze ouder is en er behoefte aan heeft, deze erbij kan pakken en bepaalde momenten kan 'herbeleven'. </p><p>Ik vind het wel een uitdaging om alles bij elkaar te bewaren. </p><p>Soms schrijf ik wat op in een schriftje, of maak ik een notitie op mijn telefoon. </p><p>Hoe doen jullie dat? Hebben jullie daar een makkelijkere manier voor?</p><p> </p>
 
Wij doen alles op de laptop en zetten het op meerdere usb sticks. Scheelt heel veel fotos plakken. En je kunt ieder moment updaten. En filmpjes kunnen er ook op.
 
Hoi! Ik heb via Google Foto's een gedeelde album aangemaakt samen met mijn man en dan kunnen we daarin alle foto's uploaden van ons zoontje. Deze map staat in de cloud dus we kunnen er altijd bij.

Verder heb ik een klein koffertje met kleine mementos erin.

En daarnaast hou ik in mijn notities elke week bij hoe het met onze baby gaat en wat de mijlpalen waren. Dit doe ik tot hij 1 jaar is.

Met die notities (hihi, nog meer dingen om bij te houden) maak ik een baby dagboek aan met de app "Baby Diaries". Je kan hierin hoofdstukken aanmaken met daarin foto's en tekst. Als mijn baby'tje 1 jaar is laat ik het boekje printen. :) wellicht dat ik dit elk jaar doe? Dat weet ik nog niet.
 
Ik sla foto's op op m'n telefoon en zo'n 3x per jaar laat ik die afdrukken en dan plak ik ze ouderwets in een fotoboek. Heerlijk! Daar schrijf ik tekst bij. Voor m'n beide dochters heb ik al zo'n 2 a 3 boeken vol geplakt.

Verder heb ik voor allebei een grote Ikea box waarin ik dingen bewaar. Eerste pakje, speentje, schoentjes, tientallen kaartjes die we gekregen hebben bij geboorte, armbandje met naam etc. Gewoon de belangrijke dingen die ik graag voor ze wil bewaren :)
 
Dankje voor jullie reakties, Google Foto's heb ik ook al keer naar zitten kijken, is inderdaad soort cloud waar je ook stukjes tekst bij de foto's kan zetten. Uiteindelijk is het ook fijn als ze er later makkelijk zelf bij kan. Dan heeft een geprint album ook weer z'n voordelen.
 
Wij slaan ook alle foto's op op de harde schijf. En ik maak een plakboek. Kost alleen een hoop werk ? maar ik vind het leuk om te doen. Mijn kinderen hebben bij de geboorte  ook een herinneringsdoos gekregen waar bijboorbeeld de eerste schoentjes,  tandjes ofso in kunnen. Ik heb zelf zo'n doos van mijn moeder gekregen. Heel bijzonder ?
 
Terug
Bovenaan