Herinneringen maken met oma

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn moeder is ernstig ziek en zal binnen enkele weken/maanden komen te overlijden.</p><p>Mijn dochtertje van 1,5 jaar neem ik zoveel mogelijk naar haar toe. Ik probeer zoveel mogelijk foto’s te maken. </p><p>Ik wil zoveel mogelijk tastbare dingen maken/hebben, voor zowel mezelf als voor mijn kindje later.</p><p>Heeft er iemand knutsel ideeën om samen te doen? Ik zat al te denken om samen een doosje/kistje te versieren bijv. </p><p> </p>

Jeetje wat heftig! Pittige tijd lijkt me dat. Een doosje/kistje maken klinkt heel leuk. Misschien kunnen ze samen dingen maken die ze daar in kan bewaren. Een armbandje/ketting maken die ze om kan doen. Handafdrukken op een mooi papiertje van hun samen. Veel foto’s maken voor in het versierde doosje. Laat je moeder wat liefs opschrijven. Sterkte de aankomende tijd!

Oh wat verdrietig! Misschien kan je moeder een boodschap inspreken, een kinderliedje of een verhaaltje ofzo. Iets wat ze vroeger deed met jou, toen jij klein was?

Hallo,

Wat naar jouw bericht te lezen.
Ik herken jouw bericht, ik zit helaas in dezelfde situatie.
Heb een dochter van 3 jaar en een baby van 4 maandjes.
Mijn moeder heeft brieven voor al haar kleinkinderen geschreven die ze kunnen lezen als ze bv 16 of 18 zijn. Dat vind ik 3en mooi idee.
Ook maakt mijn zusje een filmpje van mam, waar ze bijvoorbeeld een verhaaltje voorleest (of verzint, want daar is ze het best in)

Heel veel sterkte, het is een nare tijd.
Heb het nog heel mooi samen!

Heel veel sterkte! 

https://www.prenatal.nl/speelgoed-en-cadeau/boeken/kinderboeken/brieven-aan-mijn-baby-4658388.html/?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=surfaces&utm_content=gratis_google_shopping_clicks&gclid=EAIaIQobChMIzJjcleza7gIVxgyLCh1yOggKEAQYASABEgInzfD_BwE
Dit zou je na kunnen maken, vond het zelf een heel mooi idee maar dit is meer vanuit de ouders aan de baby. 

Wat heftig voor je zeg! Als je moeder het ook wil, zou je van haar filmpjes kunnen maken waarin ze je dochter succes wenst of iets zegt op bijzondere dagen. Bijv verjaardagen, als ze voor t eerst naar school gaat, middelbare school, 18e verjaardag, trouwdag, zelf mama worden etc. Of brieven inderdaad voor dat soort momenten.
En voor nu iets met een sieraad of knuffel die zij heeft en je moeder ook. Dan heeft ze altijd een soort tastbare verbinding met haar.
Veel sterkte komende tijd!

Terug
Bovenaan