herintreder???

Hoi

Ik had me tijdens de zwangerschap van Joyce al voorgenomen om ander werk te zoeken.Na 11 jaar bij de Aldi te hebben gewerkt heb ik het wel gezien in de winkel.Het jammere is dat ik alleen geen andere beroepsopleiding heb dan de interne opleiding voor filiaalleider.En daar kun je dus verder niets mee.Heeft een van jullie misschien een tip?
Ik zat zelf aan de lerarenopleiding (HBO)te denken,maar dat is nogal bewerkelijk met 3 kinderen thuis en dan stage en school op school.
Oftewel HELP,want ik weet het niet meer.

Groetjes Jessica

Tja, echt tips geven wat je kan doen weet ik niet. Maar je kan alvast wel gaan nadenken over een paar dingetjes, bijvoorbeeld: ben je bereid fulltime te werken, ook voor langere tijd. Ga je dat redden met je gezinnetje en je man. Afhankelijk daarvan kan je bijv. een studie kiezen. Ik denk namelijk niet dat de lerarenopleiding parttime kan. Weet ik niet zeker hoor, misschien ook wel.

Je kan ook een beroepskeuze test laten doen.

Ik zou in ieder geval een beroepskeuze test doen en gewoon eens gaan kijken welke vacatures er open staan. Wellicht kun je daarna voor een aansluitende opleiding kiezen, zodat je ook in de toekomst verzekerd bent van een baan.

Groetjes

Hey Jessica,

Ik heb hetzelfde gehad als jou, ik heb 13 jaar bij de aldi gewerkt en toen Roan er eenmaal was ging het er daar waardeloos aan toe omdat ik niet op vaste dagen mocht werken en toen ben ik zonder andere opleiding toch een andere baan gaan zoeken en binnen 2 weken was ik aangenomen bij een bank, ik ben wel minder gaan verdienen maar ik was allang blij dat ik er weg mocht en het mijndere salaris op de koop toe nam.
Ik hoop voor je dat je eruit kunt komen en veel succes met het vinden van een andere baan,

Groetjes Mascha

Hoi Jessica,

Ik heb vorig jaar een HBO opleiding afgerond bij de NCOI via zelfstudie. Ik vond dit ideaal in combinatie met een gezin. Je krijgt je studiemateriaal opgestuurd en je hebt een persoonlijke webpagina op hun internetsite waar je je opdrachten op kunt uploaden. Je krijgt ook een leraar toegewezen en je hebt een forum waar je kunt chatten met medestudenten. Je examen doe je in de jaarbeurs in Utrecht. Mijn opleiding, management assisent, duurde 9 maanden, dat was goed te overzien.
Je moet dan wel de discipline hebben om ook echt aan de studie te gaan maar dat is mij wel gelukt.
Je zou op hun website kunnen kijken want ze hebben echt heel veel studies. Je kunt alleen niet alles via E-learning doen dus dat moet je wel in de gaten houden.
Als je nog meer wilt weten, laat maar weten.

Groetjes,
Maike

PS: ik heb zelf (wel 11 jaar geleden) de PABO (lerarenopleiding) afgerond en ik zou het niet onderschatten. De man van mijn vriendin is onlangs geslaagd voor deze opleiding die hij in deeltijd heeft gedaan. Je moet dit heel goed overwegen want mijn vriendin heeft flink moeten afzien. Hun hele leven heeft 4 jaar lang in het teken gestaan van zijn opleiding en zij hadden toen nog geen kinderen.
Het is een pittige opleiding met ook veel praktijkopdrachten die veel tijd in beslag nemen. Daarnaast wordt dit vak vaak ook erg geromantiseerd, lekker bezig zijn met kinderen. Ikzelf had dit ook en ben na een jaar in de praktijk dan ook afgehaakt en ben nu dus geen juf meer. Mijn vriendinnen maken veel uren, ook in prive tijd om alles in goede banen te leiden.
Ik wil je dan ook adviseren als je dat zou willen, om eerst goed te informeren en je erin te verdiepen.

Groetjes,
Maike

Hoi Jessica,

Lastig he! Een beroepskeuzetest zou ik sowieso doen. En je zou een dagje mee kunnen lopen als dat mogelijk is op een school in de buurt. Dan weet je wel of het echt leuk is of misschien absoluut niet.
Ik wilde zelf een aantal jaren geleden ook deze opleiding doen, maar heb besloten om het niet te doen, omdat het veel tijd kostte en er geen inkomen uit kwam en het dus te kostbaar was.

Je kan trouwens wel administratief werk zoeken als je dat aanspreekt, daar kun je vaak met een beetje enthousiasme zonder opleiding in terecht.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan