Hoihoi,

Onze dochter is nu 13 maanden en ik herken mijn vrolijke, lieve, zelf spelende en goed etende dochter sinds een week of 3 niet meer terug.

Ze is huilerig, wil alleen maar opgetild worden, eet echt bijna niks... flessen 3x 180 drinkt ze goed en moeten we afbouwen maar ik zie er tegenop omdat dit haar momenteel nog troost en ze eet verder amper iets. Brood tuft ze uit, fruit eet ze alleen banaan en avond eten eet ze ook amper. Alleen yoghurt/toetjes gaan redelijk. Ze heeft de 6e ziekte gehad maar opzich was het hiervoor ook al dus denk dat het wel versterkt maar zeker niet de oorzaak is. Ze wil wel veel oefenen met lopen, zou het een sprong zijn

Ik.hoor graag herkenning of tips wbt voeding aanbieden/flessen afbouwen.
 
3 weken slecht eten lijkt me best lang, als nasleep van een virus.
Bij ziekte, helpt het bij onze dochter soms om een waterijsje te geven direct voor het eten. ( Gewoon die goedkope, in zo'n langwerpig zakje, suikervrij. Vult niet echt, krijgt ze meteen wat vocht binnen en helpt tegen keelpijn.)

Nou begon mijn dochter wel ook kort na haar eerste verjaardag veel eenzijdiger en wat minder te eten. Daarvoor wilde ze alles proeven wat wij aten, daarna vooral nog boterhammen met pasta. En aardappelen met worst en sommige groenten.

Maar als je vermoed dat er meer aan de hand kan zijn, laat dan vooral de huisarts of het CB even meekijken. Even kijken of er niks mis is in haar mond of buik ofzo.
 
Oh nee ik denk juist dat het niks met 6e ziekte te maken heeft. Juist omdat het daarvoor ook al begon. Ik vraag me juist meer af of er een hele heftige sprong is ofzo rond deze leeftijd.

Zo makkelijk en vrolijk ze altijd was, zo moeilijk eet ze inneens, zo aanhankelijk is ze, snel moe en enorm kieskeurig!
 
Het kan goed een sprongetje zijn TO, ik herken het helemaal. Zo ook met de eerste woordjes. Het was bij mij echt een mega sprong, maar uiteindelijk gaat het steeds makkelijker en gecontroleerder.

Voor je het weet zijn ze groot. Geniet er van zoveel als je kan ;-)
 
Terug
Bovenaan