Herken iemand het

Ik moet het even van mij af schrijven het gaat hier niet echt goed. Ik zit tegen de vakantie aan te hikken Milton is zo stout het is niet meer normaal.
Ik kan sochtends niet op mijn gemak met Shanice onder de douche want gegarandeerd Milton is weer iets aan het uitspoken wat niet mag .

Vanochtend was echt het toppunt hij was op de aanrecht geklommen om iets te pakken van de kastjes hij is toen van de aanrecht gevallen en heeft de kap van mijn afzuigkap gemold. Een kabaal joh je wilt het niet weten om 7 uur sochtends ik schaam me eigen echt wel voor al die kabaal. Ik moest vanochtend naar cb ze heeft mij opgeroepen de kinderarts dan omdat ze het weet dat ik in een pittige periode zit. Ze gaat voor mij regelen dat het opvoedsteunpunt contact met mij opneem we weten het niet meer ik zit er zelf helemaal doorheen het is al een poos aan de gang .
We hebben ook de nodige spanningen achter de rug . Milton is zo actief en schreeuwt zoveel ik baal hiervan. Meestal begrijpen ze mij niet maar de kinderarts van het CB gelukkig wel maar iedereen die Shanice en Milton zien hooh wat een schatjes zeg en dan zijn ze rustig. Milton sleept Shanice ook mee het ene moment zijn ze poeslief voor elkaar en het andere moment nou je wil het niet weten. Milton heeft nou geen medicijnen en loopt ook heel veel te hoesten dat gaat ook niet lekker vanochtend ook contact gehad met het ziekenhuis moet het nog steeds aankijken en als het niet stopt weer contact opnemen. Over verhuizen gesproken graag maar isook niet simpel. Als we willen blijven zitten waar we zitten moeten we er rekening mee houden dat het oude huizen zijn met houten vloeren nou die van ons word gerenoveerd en krijgt beneden een betonnen vloer dus het is allemaal zo dubbel zo roept de kinderarts twee keer verhuizen heeft wel een grote impact op kinderen.
Meiden ik weet het niet meer ik ben op heb zelfs ook de laatste tijd ruzie gehad met mijn lieve vriend hij ziet mij ook in een monster veranderen altijd maar klagen en chago. Ik heb zelfs geroepen was ik maar nooit aan kinderen begonnen en zo zit ik echt niet in elkaar vind het ook heel erg dat ik het heb gezegd ik hou heel veel van ze maar het is zo moeilijk heb gelukkig ook wel mooie momenten maar niet veel meer .
Ik lig savonds ook al om half negen te slapen op de bank ik word leeggezogen ik kan niet meer. Ik heb ook niemand die eens bijspring mijn vriend werkt natuurlijk die doet alles als hij thuis is van werk.

Ik probeer ook te denken ik heb 2 supermooie kids die heel lief kunnen wezen en een man die ervoor mij is maar ja dat lost het probleem niet op.
Ik hoop dan ook dat ik wat aan het opvoedsteunpunt heb .
Ik heb het nou even een beetje van mij af kunnen schrijven en dat doet mij wel goed .

Groetjes van een verdrietige moeder

Heej lisette,

Ik hoop voor je dat het steunpunt opv snel wat voor je kan betekenen.
Daniel is ook erg hyper en kan tot in het oneindige in het negatieve doorgaan en soms lijkt het wel alsof hij ons helemaal niet 'hoort'.
Wij hebben ook hulp van st.opv en het gaat al een stuk beter met hem!

Sterkte met alles en praat maar lekker van je af! dat scheelt vaak ook al een hoop!

Liefs Marina

Praten helpt inderdaad. Hoe gaat het op school met hem dan?
Is hij daar ook zo, of doet hij het vooral thuis?
Hopelijk heb je snel contact met steunpunt opv, en hopelijk kunnen ze snel iets voor je betekenen.
Wie weet brengt dat wat rust.
En als je man 's avonds thuis is, ga een keer iets voor jezelf doen ook al ben je moe.
Juist dat kan je weer extra energie geven. Even geen mama maar Lis zijn.

Sterkte

Irene

@Irene

Op school is hij niet zo daar gaat het heel goed blij toe. Hij weet het wel. Ik denk soms dat het een negatieve vorm van aandacht vragen is terwijl hij krijgt genoeg net als zijn zusje. Ik wil inderdaad ook weer gaan sporten dus is misschien wel het goede moment voor. Dank je wel voor je reactie

@Marina Wat doe je dan als hij zo hyper is en niet luistert Milton is natuurlijk al wel 4 maar wie weet heb jij nog een goede tip voor mij hey dank je wel

groetjes lisette

Hoi Lis,

Ja ik herken het wel, die mannekes van mij zijn ook erg actief en heb soms moeite ze onder controle te houden, zeker als ze zich vervelen en dan ruzie gaan maken!
Mijn middelste komt ook geen aandacht te kort zou ik denken, maar hij heeft gewoon veel nodig en zoekt steeds bevestiging dat hij lief is, maar als hij negatief om aandacht vraagt is dat soms wel moeilijk!
Hopelijk kan het steunpunt jullie helpen!!

Liefs MJ

Hoi,
Herkenbaar hoor! Maar ik vind het wel knap dat je nog alleen met je dochter onder de douche durft te gaan ;).... dat kan ik hier ook écht niet doen hoor, voor je het weet staan ze inderdaad op het aanrecht om een snoepje uit de snoeppot te pakken.... ik kan eerlijk gezegd nog geen 5 minuten iets doen boven.... héél af en toe, als ze écht met iets bezig zijn, maar anders doe ik het niet eens meer (en daar baal ik ook écht wel eens van ja, maar goed).
Skip wordt deze week 4 jaar en ik begin nu (heel) langzaam te merken dat hij toch wel doorheeft dat stout zijn als ik even weg ben niet erg gewaardeerd wordt!!! En de ruzies tussen de oudste en de middelste GRRRRRRRRRRRR!!!!!!!! om gék van te worden af en toe!
Voorheen negeerde ik dat vaak (op advies van het CB overigens), maar dat werkte voor geen meter!
Nu probeer ik vooral de oudste handvatten te geven om conflictjes op te lossen.... en dat werkt héél er goed! Niet altijd uiteraard, maar ik leer ze nu heel bewust dat ze ook aan de ander kunnen vragen of vertellen dat ze iets niet prettig vinden en dat ze als ze er echt samen niet uitkomen ze mij mogen roepen... en ik moet zeggen.... dat scheelt heel erg veel.
Ik denk dat je nu in een negatieve spiraal zit.... probeer er toch uit te komen en nog een tip (haha, ik bedoel het niet bemoeizuchtig), verban alle speelgoed en andere zaken die voor jou negatieve situaties met zich meebrengt uit je huis... Hier wilden ze bv. heel graag met stiften tekenen.... maar dat eindigde altijd (als ik even 5 tellen niet keek) in een ondergetekend tafelkleed of gezicht of zo, dus ik heb de stiften weggedaan....einde frustratie voor mij. Probeer je zelf te hervinden, want dan wordt het ook echt weer leuk in huis. Ga voor jezelf na wat jij belangrijk vindt en waar jij blij van wordt en ga dat ook doen en houd daar aan vast, het scheelt echt!!
Succes!
Groetjes,
Noor

Wat ben ik blij dat jullie het ook herkennen zeg .
Dank jullie wel voor jullie reacties en tips meer zijn er ook welkom.

@Noor Wat jij zeg over vilstiften herken ik helemaal hier hebben ze al op het behang gekleurd
Ik heb het ook weggedaan en dat over het speelgoed daar zijn we inderdaad ook mee bezig De conflicten hier zijn eigenlijk als de een iets heeft gepakt het de ander ook wil. Zo heb ik toen met sinterklaas voor ieder 2 dezelfde carsautos gekocht maar dat werkt ook niet pfff. En Milton hou ervan om Shanice af en toe flink bang te maken en die gaat dan over de rooie .

groetjes lisette

Hoi Lis,

Ook hier bijna vakantie voor de oudste pfff gelukkig ik merk dat haar batterijtje opgeladen moet worden zijis niet stout maar gewoon moe.
Kei goed van je dat je hulp zoekt, altijd alles alleen doen gaat nu eenmaal niet erzijn immers niet voor niets hulp verleners en niets is zo moeilijk als kinderen opvoeden probeer leuke dingen te doen met je kinderen zodat je de negatieve spriaal door breekt en als het mogelijk is een keer ndivudele aandacht met Mlton dat doet hier ook wel eens goed.

Kom op he en het komt goed , daar ben ik van overtuigd je pakt je problemen op in plaats dat je ze laat liggen

groetjes

Terug
Bovenaan