herken je een 2e zwangerschap eerder dan een 1e??

A

Anoniem

Guest
dat is dus mijn vraag, herken je een 2e zwangerschap eerder dan een 1e.
ik heb dus sterk het vermoeden dat ik voor de 2e keer zwanger ben, ik herken veel sympthomen, maar die kwamen bij mijn eerste zwangerschap pas een paar weken later. volgende week kan ik testen.
ervaar je een 2e zwangerschap ook anders?  ben benieuwd

Hoi,

hangt er een beetje vanaf welke symptomen je hebt. Een tweede zwangerschap kan heel andere symptomen hebben dan de eerste. Toch ben je wel al wat ervarener erin, dus voel je het misschien wel sneller aan. Ik heb bij beide kindjes pas na 6 weken zwangerschap getest, maar had de eerste keer wel al heel vroeg een gevoel. De tweede keer was ik wat misselijker maar zag het pas echt aan mijn borsten in de paskamerspiegel van een lingeriezaak! Volgens mij kan je best op je gevoel vertrouwen als je er tenminste niet de hele tijd mee bezig bent.

Ik duim voor je!

Oja, over of je de tweede zwngerschap ook anders ervaart, ik was zelf een stuk rustiger omdat ik heel veel herkende waar ik me de eerste keer onnodig zorgen over gemaakt had. Je weet wat je te wachten staat. Dat geldt ook voor de bevalling, en dat is misschien niet altijd een goed punt... De eerste keer ben je bang voor het onbekende, en de tweede keer herinner je je ineens weer precies  hoe erg het was... Ik weet niet wat ik zelf erger vond.

Terug
Bovenaan