Herken mezelf soms niet meer

Pffff, ik heb soms het gevoel dat ik mijn eigen 'ik' kwijt ben geraakt in die massa van zwangerschapshormonen. Ik herken mezelf soms niet meer!

Ik moet ontzettend vaak en snel huilen, kan heel slecht nog relativeren, ben snel onzeker, voel me schuldig over echt van alles en nog wat (waarvan ik verstandelijk wel weet dat het allemaal zo erg niet is, maar ja...), ben soms zo kortaf en chagerijnig...

Ik voel me op sommige dagen overspannen, ook depressief en somber. Waar is mijn optimisme gebleven? Mijn nuchterheid? Mijn kalmte? Mijn humor?

Het helpt natuurlijk allemaal niet dat ik erg veel last heb van kwaaltjes, mn vermoeidheid, misselijkheid en braken, rugpijn, slecht slapen, maagzuur...

IK HEB NU AL SCHOON GENOEG VAN DIE HORRORMONEN!

Zo, dat moest ik even kwijt...

Karin
27 wkn

hey meid,
ik herken het echt helemaal.. helaas....wand zoo leuk en makkelijk  is dat niet vind ik dan persoonlijk natuurlijk....  ik heb het elke zwangerschap nog gehad en een poosje er na ook nog maar na de bevalling ging het wel  wat af bouwen  gelukkig...

veel liefs sam

Weet je hoe ik het meestal zie: ik wil gewoon (nog) een leuke lieve baby, en zwanger zijn is iets dat ik daar voor over moet hebben. Het is een wonder dat er een kindje in mijn buik groeit, maar nu (7 weken) voel ik daar niets van behalve dat ik kotsmisselijk en doodmoe ben.
Dus ik snap heel goed wat je bedoelt, Karin. Die hormonen zijn echt geen feest. Er zijn altijd mensen die er probleemloos doorheen fietsen, maar helaas horen wij daar dus niet bij. Ik zit mijn tijd gewoon uit tot eind juni, en dan komt mijn lieve baby en is dit rare gevoel direct verdwenen.

Succes, Jolien!

nou meiden ook ik weet soms niet waar ik het zoeken moet! mijn kerel heeft het ook zwaar te verduren, ik ben zeer snel boos en huil om de kleinste dingen!

heb in mijn hoofd een stomme lijst gemaakt van wat er allemaal nog moet gebeuren voor de geboorte van ons wonder. die lijst valt me op de meest ongelukkige momenten lastig maar krijg het gewoon weg niet uit mijn hoofd! en dat tewijl het eigenlijk een klein lijstje is ivm het huis baby vriendelijk (is onze eerste) maken en kan in 2 dagen geregeld zijn en heb nog 7 maanden de tijd! zal wel door de hormonen komen!

verder veel misselijk en braken bah... hoop dat dat gauw weg trekt.

sleep me er maar doorheen met de gedachte dat het voor een heel goed doel is en over gaat zodra de kleine er is!

heerlijk om hier ff te kunnen klagen!

-x-

Terug
Bovenaan